تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 اسفند 1394
سیاستی روشن در سلول درمانی می تواند پیامدهای نوآورانه ای برای سلامت جامعه داشته باشد

  سیاستی روشن در سلول درمانی می تواند پیامدهای نوآورانه ای برای سلامت جامعه داشته باشد

افزایش هزینه های لازم برای سلامتی یکی از موضوعات نگران کننده در سراسر دنیا است. بحران اقتصادی جهانی، دولت هایی مانند آمریکا و ژاپن را مجبور کرده است که به دنبال کاهش هزینه های لازم برای تامین سلامت جامعه باشند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cells-news، افزایش شیوع بیماری های قلبی عروقی، بیماری های متابولیک، سرطان و ... همراه با افزایش اشکال ویروسی بسیاری از بیماری ها موجب بروز چالش هایی در درمان های پزشکی شده است. در حال حاضر کشور هندوستان کم هزینه ترین خدمات درمانی و دارویی را در سراسر دنیا ارائه می دهد. صنعت زیست فناوری هندوستان در دهه گذشته رشد سالیانه 20 درصدی را نشان داده است. در بین انواع مختلف درمان های پزشکی که در زمره طب بازساختی طبقه بندی می شود، سلول درمانی(بیشتر سلول های بنیادی مغز استخوان) شناخته شده ترین روش درمانی محسوب می شود. از این جهت سلول درمانی با استفاده از سلول های بنیادی بالغ، سلول های بنیادی جنینی انسان و IVF از پرکاربردترین زمینه های طب بازساختی محسوب می شود.

در حالی که محصولات سلول های بنیادی در سراسر دنیا در حال عرضه شدن است، بازار جهانی سلول های بنیادی از سال 2010 تا 2012 رشد 30 درصدی داشته است و هزینه هایی که برای آن ها پرداخته شده است 1.2 میلیارد دلار بوده است که تصور می شود تا سال 2017 با 16 میلیارد دلار برسد. انتظار می رود که ظرف چند سال آینده، بیولوژی سلول های بنیادی و طب بازساختی حرکت رو به جلوتری داشته باشد و به صورت کاربردی تری در آید. در این میان دولت های برخی کشورها دستورالعمل هایی را برای مطالعات سلول های بنیادی وضع کرده اند اما هنوز این قوانین و دستورالعمل ها تمامی جوانب مطالعه و استفاده از این سلول های بنیادی را پوشش نمی دهد در نتیجه محققین براین باورند که هر چه زودتر فاکتورهای تاثیر گذار بر سلول های بنیادی و سلول درمانی ها مشخص شود، می تواند برای سلامتی و درمان بسیاری از بیماری ها پیامدهای مثبت تری داشته باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه