تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 اسفند 1394
دیدگاه های جدید در مورد ژن آنجلینا جولی(BRCA1)

  دیدگاه های جدید در مورد ژن آنجلینا جولی(BRCA1)

محققین مرکز تحقیقات و درمان سرطان(CTRC) در سن آنتونیو در مطالعه ای جدید، دیدگاه های عمیق تری را در مورد چگونگی عملکرد ژن آنجلینا ژولی(BRCA1) در بافت طبیعی سینه و از دست رفتن آن که منجر به سرطان سینه می شود ارائه داده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، ژن BRCA1، ژنی است که به دلیل نقشی که در ترمیم DNA‌و سرکوب سرطان دارد مشهور است. این آسیب DNA می تواند به دلیل پیری و مشکلات محیطی اتفاق بیافتد. در مطالعه ای جدید، محققین دریافته اند که BRCA1 می تواند در نقش محدود کننده یا کنترل کننده ژن دیگری به نام COBRA1 عمل کند که رشد سلول های سینه را تنظیم می کند.

در واقع محققین مرکز تحقیقات و درمان سرطان(CTRC) می گویند در حالی که تصور ما براین است که ترمیم DNA برای BRCA1‌مهم است تا تکوین تومور را سرکوب کند اما واقعیت این است که ما همه داستان را نمی دانیم. از آن جایی که ترمیم DNA برای هر سلولی در بدن مهم است، چرا فقدان عملکرد BRCA1 در زنان، آن ها را تنها به سرطان های تخمدان و سینه مستعد می کند. هم چنین کاهش فعالیت BRCA1 روی مردان اثر بارزی ندارد. یافتن جواب برای این سوال می تواند محققین را به تکوین درمان های جدید برای سرطان هایی که ناقل موتاسیون BRCA1‌هستند امیدوار سازد و این مطالعه روی دیگری از BRCA1 را نشان داده است. این مطالعه نشان داده است که BRCA1 نه تنها در ترمیم خطاهای DNA‌مهم است بلکه در تکوین بافت سینه نیز نقش مهمی ایفا می کند. این یافته می تواند به طراحی درمان های موثر برای سرطان های سینه دارای موتاسیون BRCA1 کمک کند. در حال حاضر این یافته ها با استفاده از مطالعات موشی به دست آمده است و محققین در صدد هستند که این یافته ها را در مورد بافت انسانی نیز اثبات کنند و اگر در مورد انسان نیز به نتایج مشابهی برسند می توانند با استفاده از مداخلات دارویی تعادل در بیان BRCA1 را حفظ کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه