تاریخ انتشار: جمعه 21 اسفند 1394
قدرت پیوند سلول های بنیادی مزانشیمی برای مهار هایپرالژزی و تحمل القا شده به وسیله مواد مخدر(اپیوئیدها)

  قدرت پیوند سلول های بنیادی مزانشیمی برای مهار هایپرالژزی و تحمل القا شده به وسیله مواد مخدر(اپیوئیدها)

محققین در کلینیک کلیولند شواهد جدیدی را یافته اند که تعدیل التهاب عصبی با پیوند سلول های بنیادی ممکن است استراتژی موثری برای درمان تحمل اپیوئیدها و هایپرآلژزی القا شده بوسیله اپیوئیدها باشد. نتایج این مطالعه اخیر در سی و دومین نشست سالیانه آکادمی پزشکی درد در آمریکا ارائه شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، هایپرآلژزی به معنای حساسیت شدت یافته و غیر طبیعی به درد است. محققین دریافته اند که ایجاد تحمل و هایپرآلژزی(Hyperalgesia and Tolerance) می تواند به طور موثری با استفاده از تزریق درون وریدی یا زیر جلدی سلول های بنیادی مزانشیمی در رت ها مهار شود. این سلول درمانی پیش از تیمار رت ها با مورفین صورت گرفته بود. علاوه براین، آن ها دریافته اند که زمانی که پیوند با تزریقات مکرر مورفین دنبال شد، تحمل و هایپرآلژزی معکوس نیز شد.

این محققین نشان داده اند که پیوند سلول های بنیادی مزانشیمی می توانند راهی ایمن و موثر برای مهار یا معکوس کردن دو معضل عمده همراه با اپیوئید درمانی باشند. این درمان نوظهور پتانسیل زیادی دارد که بتواند اثر عمیقی روی درمان های بالینی بگذارد. این درمان می تواند راندمان اپیوئید درمانی را بهبود ببخشد و خطر مصرف زیادی اپیوئیدها(overdose) را کاهش دهد و زندگی های زیادی را نجات ببخشد. تکنیک ایمونوهیستوشیمی نیز نشان داده است که این درمان ها به طور معناداری فعالیت میکروگلیاها و آستروسیت ها را در طناب نخاعی کاهش می دهد. آنالیز ایمنی این درمان نیز نشان داد که هیچ گونه ناهنجاری در اندام های حیاتی و یا عملکردها آن ها بروز نکرده است. محققین قصد دارند که این استراتژی درمانی را در مطالعات پیش درمانگاهی تست کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه