تاریخ انتشار: جمعه 21 اسفند 1394
بلوک کردن التهاب موجب مهار مرگ سلولی و بهبود حافظه در بیماری آلزایمر می شود

  بلوک کردن التهاب موجب مهار مرگ سلولی و بهبود حافظه در بیماری آلزایمر می شود

نوروبیولوژیست های دانشگاه کالیفرنیا با استفاده از ترکیب دارویی که برای درمان سرطان ساخته شده است، پاسخ مغزی به پلاک های آمیلوئید بتای موجود در مغز بیماران آلزایمری را خنثی کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، این محققین دریافته اند که کاهش سلول های التهابی فراوانی که در واکنش به پلاک های آمیلوئید بتا ایجاد می شوند، می تواند عملکرد حافظه را در موش های مدل آلزایمر احیا کند. این مطالعه نشان داده است که این سلول ها که میکروگلیا نام دارند در ایجاد نواقص عصبی و حافظه ای ایجاد شده در این بیماری تحلیل برنده عصبی نقش دارند. یافته های این مطالعه نشان می دهد که التهاب نقش مهمی را در مشکلات شناختی و حافظه ای مرتبط با آلزایمر ایجاد می کند.

در این مطالعه محققین نشان داده اند که تیمار موش های مدل برای آلزایمر با استفاده از یک ریز مولکول به نام PLX3397 که در مطالعات سرطانی و برای درمان نئوپلازیهای مفاصل استفاده می شود، می تواند به طور موثری پیام رسانی سلولی از طریق گیرنده های سطح میکروگلیاها را بلوک کند. این امر منجر به کاهش دراماتیک سلول های التهابی می شود که نشان دهنده نقش موثر آن ها در آلزایمر است. محققین دریافته اند که موش های تیمار شده با داروی PLX3397 دچار مرگ نورونی نشدند و عملکردهای شناختی و حافظه ای نیز در آن ها به طور معناداری افزایش پیدا کرد. این مطالعه نشان می دهد میکروگلیاها نقش پر رنگی در ایجاد بیماری دارند و هدف قرار دادن آن ها با داروهای خاص می تواند روش درمانی جدید و امیدوار کننده ای باشد.

×گیرنده های سطح میکروگلیاها، فاکتور تحریک کننده کلونی 1(CSF1) نام دارند که در بقا و تکثیر میکروگلیاها در پاسخ به تحریک های مختلف مانند پلاک های آمیلوئید بتا نقش دارند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه