تاریخ انتشار: شنبه 22 اسفند 1394
پیشی گرفتن چین از کانادا در زمینه سلول های بنیادی

  پیشی گرفتن چین از کانادا در زمینه سلول های بنیادی

طبق مطالعه ای که به تازگی منتشر شده است محققین چینی از نظر مطالعاتی که در زمینه طب بازساختی صورت گرفته است مقام پنجم دنیا را دارند و جزء پرکارترین محققین این زمینه محسوب می شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، طب بازساختی یک زمینه بینارشته ای در مطالعات و پژوهش ها محسوب می شود که به دنبال ترمیم، بازسازی و جایگزینی سلول ها، بافت ها و اندام ها است و در این میان از روش هایی مانند ژن درمانی، پیوند سلول های بنیادی، مهندسی بافت و بازبرنامه ریزی انواع سلول ها و بافت ها استفاده می کند.

در سال های اخیر هر چه پیشرفت ها در زمینه سلول های بنیادی بیشتر شده است، طب بازساختی نیز با سرعت بیشتری رشد کرده است. در این سال های مقالات و مطالعات متعددی صورت گرفته است که در آن محققین چینی ابتکار عمل را در دست داشته اند. آمار نشان می دهد که چین در توانسته است که بیش از 25 رده سلول بنیادی جنینی و 70 رده از سایر سلول های بنیادی را به بازار سلول های بنیادی معرفی کند. از طرفی آمار نشان می دهد که چین و محققین این کشور در سال های اخیر توانسته اند پیشرفت های زیادی در زمینه سلول درمانی و طب بازساختی داشته باشند و با توجه به آمار ارائه شده در این زمینه توانسته اند در رده بندی کشورهای صاحب نظر در این زمینه از کانادا که رتبه پنجم را داشت پیشی گرفته و جای این کشور را بگیرند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه