تاریخ انتشار: شنبه 22 اسفند 1394
تکنیکی جدید که به محققین کمک می کند سلول های بنیادی جنینی انسانی مراحل اولیه را ایجاد کنند

  تکنیکی جدید که به محققین کمک می کند سلول های بنیادی جنینی انسانی مراحل اولیه را ایجاد کنند

روشی جدید محققین را قادر ساخته است که سلول های بنیادی ذاتا پرتوان موجود در جنین های انسانی را برای اولین بار تولید کنند. این مطالعه جدید می تواند راه را برای تکوین داروهای ترمیم کننده باز کند و منجر به پیشرفت تحقیقات روی اختلالات ژنتیکی مانند سندرم داون شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در حال حاضر، تهیه سلول های بنیادی یک فرایند خسته کننده است. علاوه براین ، سلول های بدست آمده هنوز دستورالعمل هایی را با خود دارند که به آن ها اعلام می کند که چگونه به نوع خاصی سلول تکوین یابند. روشی جدید، راه بهتر و آسان تری را برای بدست آوردن سلول های بنیادی ارائه می دهد. امروزه محققین سلول های بنیادی پرتوان را از دو منبع تامین می کنند. اولین منبع سلول های بنیادی جنینی است که می توانند از تخم های لقاح یافته در IVF و غیر قابل استفاده بدست می آیند و دومین منبع این سلول ها، سلول های بنیادی پرتوان القایی است که از بازبرنامه ریزی سلول های پوستی به سلول های بنیادی بدست می آیند.

روش جدید می تواند به آنالیز اختلالات ژنتیکی مانند سندرم داون، که طی تکوین سلولی اتفاق می افتند کمک کند. این تکنیک جدید ایجاد سلول های بنیادی اولیه تر را مقدور می سازد و تولید این سلول ها که می توانند برای بازسازی و درمان بافت های مختلف مانند قلب، پانکراس، مغز و ... مورد استفاده قرار گیرند را تسهیل می کند. سلول های جنینی پنج روز بعد از این که تخم لقاح یافت به یکدیگر باند می شوند. این تجمع قبل از لانه گزینی بلاستوسیست را شکل می دهد. در این مرحله سه نوع سلول وجود دارد که یک نوع آن جفت، نوع دوم به کیسه زرده و نوع سوم سایر سلول های جنینی را بوجود می آورد. در روش جدیدی که در دانشگاه کمبریج و بوسیله پروفسور کاوفمن و همکارانش طراحی شده است، آن ها سلول هایی که به جنین تبدیل می شوند را استخراج کردند. جداسازی آن ها به این معنی است که این سلول ها نمی توانند تمایز یابند و ارتباطات بیشتری برقرار کنند. اما زمانی که این سلول ها به صورت منفرد کشت داده شدند، آن ها رشد کردند و به تمایز ادامه دادند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه