تاریخ انتشار: دوشنبه 24 اسفند 1394
انتقال هسته برای بازبرنامه ریزی سلول های بالغ بیماران به سلول های بنیادی

  انتقال هسته برای بازبرنامه ریزی سلول های بالغ بیماران به سلول های بنیادی

محققین دانشگاه Hebrew اورشلیم توانسته اند با موفقیت سلول های بالغ بیماران را از طریق تکنیک انتقال هسته به سلول های بنیادی شبه جنینی و پرتوان بازبرنامه ریزی کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این مطالعه که در مجله Nature‌به چاپ رسیده است یک کار تیمی بوده است که محققین دیگری نیز از دانشگاه های کلمبیا و انستیتو سلول های بنیادی نیویورک در آن مشارکت داشته اند.

پرتوانی به معنای توانایی سلول های بنیادی برای تکوین به همه سلول های بدن مانند سلول های مغز، قلب، کبد و خون است. در سال 2012، جایزه نوبل پزشکی به دو کشف تعلق گرفت که نشان دادند سلول ها بالغ و تمایز یافته می توانند به سلول های پرتوان شبه جنینی تمایز یابند، این فرایند می تواند از طریق بیان اجباری برخی فاکتورهای ژنتیکی یا از طریق انتقال هسته سلول به تخمک های ماده در فرایندی به نام بازبرنامه ریزی صورت گیرد. مطالعات بیشتری نیاز است تا این نوع سلول های پرتوان جدید را به طور کامل شناسایی و ویژگی یابی کند و آن ها را با سایر سلول های بنیادی مقایسه کند. این سلول های بنیادی پرتوان انسانی تولید شده از سلول های بالغ ممکن است چهره علم پزشکی را در آینده ای نزدیک تغییر دهند و منجر به ژن درمانی های شخصی شوند. به نحوی که سلول های فرد بیمار را گرفته و بازبرنامه ریزی کرده و از آن ها برای جایگزینی و ترمیم استفاده کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه