تاریخ انتشار: دوشنبه 16 فروردین 1395
داربست هیدروژلی مهندسی شده رشد بافت سینه انسانی دارای عملکرد را میسر می سازد

  داربست هیدروژلی مهندسی شده رشد بافت سینه انسانی دارای عملکرد را میسر می سازد

محققین انستیتوWhitehead داربست هیدروژلی را طراحی کرده اند که محیط درون سینه انسان را شبیه سازی می کند. این داربست رشد بافت پستانی انسانی ایجاد شده از سلول های مشتق از بیمار را حمایت می کند و می تواند برای مطالعه تکوین طبیعی پستان و شروع و پیشرفت سرطان مورد استفاده قرار می گیرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این محققین در انستیتوWhitehead می گویند که همیشه تصور می کردند که رشد بافتی با این پیچیدگی و این اندازه در محیط کشت امکان پذیر نباشد. مطالعات مربوط به سرطان سینه به میزان زیادی به مطالعه رده های سلولی تغییر یافته در آزمایشگاه یا سلول های ایمپلنت شده مشتق از تومورهای انسانی به موش و سایر مدل های جانوری، محدود شده است. اگرچه این مدل ها دیدگاه هایی را در مورد مکانیسم ها و فرایندهای دخیل در سرطان و در سطح سلولی ارائه می دهند اما معمولا به دلیل این که نمی توانند شرایط طبیعی بافت سینه را شبیه سازی کنند با محدودیت هایی مواجه هستند. برای مثال، تومورها تا حد زیادی به سلول ها و ماتریکس خارج سلولی پیرامون آن تکیه دارند و این مدل ها این شرایط را به خوبی تقلید نمی کنند.

در این مطالعه اخیر، محققین در ابتدا سعی کردند که بافت سینه انسانی را کشت دهند، آن ها تصور می کردند که مشکل موجود ممکن است به داربست یا ماتریکسی مربوط باشد غدد پستانی روی آن ها رشد می کنند. هم چنین آن ها تصور کردند که سلول های پستانی برای تکوین و رشد به وجود سایر سلول ها در کنارشان نیاز دارند. به نظر آن ها، این سلول ها مولکول هایی را ترشحی می کنند که برای پشتیبانی سلول های پستانی مهم هستند. برای اثبات این فرضیه ها، دکتر سوکول و دکتر میلر داربست هیدروژلی را طراحی کردند که بسیار شبیه ماتریکس خارج سلولی سینه بود. زمانی که محققین سلول های پستانی اولیه انسانی مشتق از بیماران را روی این داربست کشت دادند، سلول ها خودشان را سازماندهی کردند، رشد کردند و به مجاری و لوب های موجود در بافت سینه تمایز یافتند. این مدل های پستانی به هورمون های استروئیدی، هیپوفیزی و لاکتوژن که تکوین سینه را تحریک می کنند، پاسخ می دهند. این روش تکثیر، با روش هایی که پیش از این برای این منظور طراحی شده اند، کاملا متفاوت است.

 این تیم تحقیقاتی پیش از این نیز نشان داده بودند که یک یا دو سلول بنیادی پستانی در نوک مجاری طویل پستانی وجود دارد که طویل شدن آن ها را هدایت می کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه