تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 17 فروردین 1395
اولين جشنواره ملي و کنگره بين‌المللي سلول هاي بنيادي و پزشکي بازساختي برگزار می شود

  اولين جشنواره ملي و کنگره بين‌المللي سلول هاي بنيادي و پزشکي بازساختي برگزار می شود

اولين جشنواره ملي و کنگره بين المللي علوم و فناوري هاي سلول هاي بنيادي و پزشکي بازساختي از 30 ارديبهشت تا اول خرداد ماه در مرکز همايش بين المللي رايزن برگزار مي شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان از ستاد توسعه علوم و فناوري هاي سلول بنيادي، معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، اين جشنواره توسط ستاد و مرکز تحقيقات بيماري هاي مزمن و صعب العلاج دانشگاه علوم پزشکي تهران برگزار خواهد شد. 

جشنواره در بخش علمي خود در چهار محور اصلي برگزار مي شود و تازه ترين يافته هاي علمي را در اختيار محققان و پزشکان قرار خواهد داد. 
در بخش باليني، تمرکز جشنواره روي دسته اي از بيماري ها است که بيشترين تعداد مطالعات باليني و خدماتي در آن بخش صورت گرفته است . 
محورهاي اين کنگره عبارت هستند از بيماري هاي نورولوژيک شامل بيماري هاي نوروماسکولار، نورودژنراتيو و بيماري هاي اعصاب محيطي مانند نوروپاتي هاي ديابتي، بيماري قلب و ريه با تمرکز بر بيماري هاي نارسايي مزمن قلبي و بيماري هاي عروق محيطي، بيماري هاي مزمن ريوي و همچنين بيماري هاي ناشي از آسيب هاي سلاح هاي شيميايي، بيماري هاي ارتوپدي شامل بيماري غضروف و استخوان همانند استئوآرتريت و يا شکستگي هاي جوش نخورده، بيماري هاي دندانپزشکي به خصوص ترميم دنداني و بيماري هاي پوست و مو که عنوان ديگري در بخش باليني جشنواره هستند که تمرکز آن روي بيماري هاي ناشي از عدم ترميم، گذشت سن و سوختگي ها است. 
همچنين محور دوم در مباحث علمي جشنواره به بحث هاي علوم پايه شامل مطالعات صورت گرفته در خصوص سلول هاي پرتوان القايي و پرتوان جنيني، بررسي ماهيت سلول هاي خوني و سلول هاي بنيادي سرطاني و نحوه شناسايي و توليد اين سلول ها اختصاص دارد و همچنين در همين بخش نتايج مطالعات ترجماني صورت گرفته در زمينه بيماري هاي چشم، گوش و حلق و بيني، گوارش و کبد، ارولوژي و ناباروري نيز به شرکت کنندگان ارائه خواهد شد. 
بخش سوم مباحث علمي جشنواره به مباحث اخلاقي و همچنين قوانين و مقررات در توليد و مطالعات باليني معطوف خواهد شد. 
محور چهارم جشنواره به مطالعات صورت گرفته در بخش توليد اختصاص دارد و توليد صنعتي براي توليد سلول هاي ايمني، ژن درماني، سلول درماني و همچنين نحوه ذخيره سازي بانک سلول ها مورد بحث قرارخواهد گرفت.

زمان : 30 و 31 اردی بهشت و 1 خرداد 
آدرس وبسایت : http://www.icsc2016.com/index.php?m_id=1

 

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه