تاریخ انتشار: پنجشنبه 26 فروردین 1395
کشف سوئیچ سلول های ایمنی امیدهای مبارزه با سرطان را افزایش می دهد

  کشف سوئیچ سلول های ایمنی امیدهای مبارزه با سرطان را افزایش می دهد

سلول های ایمنی به نام سلول های کشنده ذاتی، سلول های خارجی از جمله سلول های سرطانی را در بدن شکار کرده و تخریب می کنند. تیمی از محققین در انستیتو ایمونولوژی مولکولی برای اولین بار نشان داده اند که چگونه یک سوئیچ که این سلول های کشنده ذاتی را روشن می کند، کار می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، این تیم دریافته اند که سوئیچ پروتئینی به نام ID2 با صدور مجوز لازم برای پاسخ دهی سلول های کشنده ذاتی به فاکتورهای رشد موجود در خون عمل می کند. فاکتور رشدی به نام اینترلوکین 15 این سلول های کشنده ذاتی را فعال و زنده نگه می دارد. این کشف از آن جایی بسیار جالب توجه است که مطالعات گذشته نشان داده بود که این سلول های کشنده ذاتی واقعا استعداد کشتن تومورهایی مانند سلول های سرطان کولون و سینه و ملانوما را دارند. این مطالعه به محققین اجازه می دهد که به استراتژی های جدیدی برای تنظیم فعالیت سلول های کشنده ذاتی فکر کنند و با هدف قرار دادن این سوئیچ به درمان های جدیدی برسند.

سلول های کشنده ذاتی نوعی از سلول های سفید خونی هستند که گرانول های کشنده سمی را به درون سلول هایی که سرطانی یا آلوده شده اند  منتقل می کنند و منجر به تخریب آن ها می شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه