تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 فروردین 1395
چگونه Frizzled7 می تواند چگونگی تکوین سرطان سینه را آشکار سازد؟

  چگونه Frizzled7 می تواند چگونگی تکوین سرطان سینه را آشکار سازد؟

مطالعه ای جدید نشان می دهد که چگونه Frizzled7 یا FZD7، که پروتئینی است که روی سلول های اپی تلیالی سینه انسانی وجود دارد و جزئی از مسیر سیگنالینگ Wnt است، به طور منحصربفردی به وسیله مسیر سیگنالینگ Notch‌کنترل می شود. هر دو این مسیرها نقش کلیدی در تشکیل غدد پستانی و تکوین سرطان سینه دارند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، این مطالعه شواهدی را ارائه کرده است که توانایی بالقوه تنظیم مسیرهای سیگنالینگ Wnt‌و Notch از طریق هدف قرار دادن شبکه سیگنالینگ NOTCH3-FZD7 را حمایت می کند.

در این مطالعه محققین دانشگاه مانیتوبا از جمله دکتر افشین رئوف تعیین کرده اند که چگونه مسیر سیگنالینگ Notch به طور منحصربفردی جزء خاصی از مسیر Wnt که همان گیرنده FZD7‌باشد را در سلول های اپی تلیالی سینه انسان تنظیم می کنند. درک بهتر این امر، که چگونه این دو مسیر با یکدیگر برهمکنش می کنند می تواند به شناسایی دلایل اصلی کارسینوژنز(سرطانی شدن) سینه کمک کند. نتایج بدست آمده از این مطالعه توجه محققین سرطان سینه را شدیدا به خود جلب کرده است و بسیاری در صدد برآمده اند از این نتایج برای درک بهتر تکوین طبیعی سینه و پاتوژنز سرطان سینه استفاده کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه