تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 آذر 1391
تحقیقات درزمینه تولید اعضای انسانی در بدن حیوانات آغاز شد
رییس پژوهشکده زیست فناوری جانوری پژوهشگاه رویان در اصفهان:

  تحقیقات درزمینه تولید اعضای انسانی در بدن حیوانات آغاز شد

رییس پژوهشکده زیست فناوری جانوری پژوهشگاه رویان در اصفهان گفت: پروژه تحقیقاتی تولید اعضای پیوندی انسانی در بدن حیوانات توسط محققان این پژوهشکده آغاز شده است .این پروژه در حال حاضر تحقیقاتی است اما ظرفیت بالینی شدن نیز دارد.
امتیاز: Article Rating

 

 

به گزارش بنیان به نقل از ایرنا، محمدحسین نصر اصفهانی در مورد این پروژه خاطرنشان کرد: در این پروژه می توان در مرحله جنینی، حیوانی را که قرار است یک عضو نداشته باشد با سلول های بنیادی انسانی و یا سلول های بنیادی یک حیوان دیگر مکمل سازی کرد؛ بنابراین با رشد جنین حیوان، سلول هایش بدن خود را می سازد و سلول های تکمیلی مکمل شده آن عضو موردنظر را می سازد.
 
رییس پژوهشکده زیست فناوری جانوری رویان اصفهان گفت: به این ترتیب می توان حیواناتی را به وجود آورد که یکی از اعضای آنها از سلول انسان و یا حیوان دیگری باشد و احتمال دارد که در آینده این اعضا قابلیت پیوند را داشته باشند.
 
نصر اصفهانی تاکید کرد : این پروژه به طور کامل تحقیقاتی و هم اکنون در مرحله مطالعات زمینه ای است بنابراین نباید امیدی بی مورد در افراد ایجاد شود با این حال این پروژه ظرفیت بالینی شدن را در آینده دارد.
 
وی گفت: این پروژه قرار است در نخستین گام بر روی حیوان ˈبزˈ به اجرا درآورده شود.
 
نصر اصفهانی در مورد مخالفت هایی که در مورد اجرای این طرح شده بود، توضیح داد: این پروژه ابتدا در ژاپن بین موش کوچک و موش صحرایی بزرگ و همچنین بین خوک ها انجام شد؛ پس از انجام این پروژه در ژاپن دیده شد که سلول های بنیادی تزریق شده به حیوان وارد عضوهای دیگر بدن نمی شود و تنها عضو موردنظر را می سازد. در واقع با اجرای این پروژه تنها عضو مورد نیاز در بدن حیوان رشد می کند از این رو اشکالی وجود ندارد.
 
مرکز جدید پژوهشکده زیست فناوری جانوری پژوهشگاه رویان اصفهان هفته گذشته توسط ˈمحمود احمدی نژادˈ رییس جمهوری گشایش یافت . این مرکز با زیربنای2500 متر مربع در زمینی به وسعت 22 هزار و 500 مترمربع مناسب با نیازهای پژوهشکده بنا شده است.
پایان مطلب/
 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه