تاریخ انتشار: دوشنبه 13 اردیبهشت 1395
نخستین «جشنواره سلولهای بنیادی» در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلولهای بنیادی در گفت‌وگو با تسنیم:

  نخستین «جشنواره سلولهای بنیادی» در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلولهای بنیادی معاونت علمی ریاست‌جمهوری از برگزاری نخستین جشنواره سلولهای بنیادی کشور با حضور برگزیدگان المپیاد سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی در اواخر اردیبهشت ماه خبر داد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، امیرعلی حمیدیه با اشاره به برگزاری دومین مرحله از نخستین المپیاد سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی کشور اظهار داشت: این آزمون به همت وزارت آموزش و پرورش و  ستاد توسعه علوم فناوری سلولهای بنیادی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از 9 ماه پیش در کشور برنامه‌ریزی شد.

وی افزود: با تلاشهای فراوان این دو سازمان، نخستین مرحله از این المپیاد همانند سایر المپیادهای کشور در اسفند ماه سال 94 در کشور برگزار شد.

حمیدیه به شرکت حدود 3 هزار و 700 دانش‌آموز در مرحله اول این المپیاد اشاره کرد و گفت: از این تعداد، 398 نفر به مرحله دوم این المپیاد که امروز برگزار شد، راه یافتند.

وی خاطرنشان کرد: از برگزیدگان دوره دوم این المپیاد، در نخستین جشنواره سلولهای بنیادی کشور که از 30 اردیبهشت‌ ماه تا اول خرداد ماه سال جاری با حضور برترین دانشمندان داخلی و خارجی برگزار می‌شود، تقدیر به عمل می‌آید.

به گزارش تسنیم ، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلولهای بنیادی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه این المپیاد در مرحله اول فقط در جمهوری اسلامی برگزار شده است، تصریح کرد: امیدواریم که در سالهای آینده با کمک مسئولان کشور این المپیاد در سطح بین‌المللی برگزار و به اسم جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان ثبت شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از المپیادها زیر نظر وزارت آموزش پرورش برگزار نمی‌شود، خاطرنشان کرد: المپیاد سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی در حالی که فقط یک سال برای آن برنامه‌ریزی شده بود، همزمان با دیگر المپیادها در اسفند سال 94 برگزار شد و به طور مستقیم زیر نظر وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

حمیدیه در پایان تصریح کرد: هنوز جوایز و حمایت‌هایی که از آزمون‌هایی مانند کنکور می‌شود به این المپیاد تعلق نمی‌گیرد و این موضوع به تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور نیاز دارد که در حال حاضر در حال پیگیری مراحل آن هستیم اما زمان زیادی برای چنین تأییدی لازم است.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه