تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 اردیبهشت 1395
جایزه ملی ژنتیک به چهره تاثیرگذار و محقق برتر ایرانی اعطا می شود

  جایزه ملی ژنتیک به چهره تاثیرگذار و محقق برتر ایرانی اعطا می شود

دبیرعلمی دومین گنگره بین المللی و چهاردهمین کنگره ملی ژنتیک ایران گفت: برای اولین بار جایزه ملی ژنتیک ایران به چهره تاثیرگذار، محقق برتر و محقق جوان کشور اعطا خواهد شد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، دکتر سیدجواد مولا افزود: این جایره برای اولین بار به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس انجمن ژنتیک ایران به یک پیشکسوت این حوزه و یک محقق برتر و یک محقق جوان اهدا خواهد شد.
وی به انتشار فراخوان 'جایزه ملی ژنتیک ایران' در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی اشاره کرد و گفت: این افراد در قالب گروه های مختلف این حوزه از جمله ژنتیک انسانی، ژنتیک گیاهی، ژنتیک جانوری، ژنتیک زیرسازواره و سلول های بنیادی انتخاب و در چهاردهمین کنگره ملی ژنتیک ایران، معرفی خواهند شد.
مولا به تعداد مقالات پذیرفته شده در دومین کنگره بین المللی و چهاردهمین کنگره ملی ژنتیک ایران اشاره کرد و گفت: حدود هزار مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که حدود 900 مقاله پذیرفته شده است.
به گزارش ایرنا، دبیرعلمی دومین گنگره بین المللی و چهاردهمین کنگره ملی ژنتیک ایران گفت: از مجموعه مقالات پذیرفته شده حدود 70 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارائه خواهد شد.
وی به حضور محققان و صاحب نظران خارجی در کنگره اشاره کرد و گفت: محققانی از آمریکا، کانادا، آلمان، انگلیس، فرانسه، سوئد، هلند، ایتالیا، هند، قطر و عراق در این کنگره حضور خواهند یافت.
مولا با اشاره به برگزاری این کنگره از اول تا سوم خردادماه در سالن همایش های دانشگاه شهیدبهشتی، اظهار کرد:فناوری های نوین و پیشرفت های فناوری در ژنتیک، ذخایر ژنتیک، سلول های بنیادی و اخلاق ، قوانین و سیاست ها از دیگرهای این کنگره است.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه