تاریخ انتشار: یکشنبه 03 دی 1391
سزارین در مقابل زایمان طبیعی

  سزارین در مقابل زایمان طبیعی

تعداد تولد نوزادان با شیوه سزارین مدام در سرتاسرجهان درحال افزایش است. به طوری که حدود 70 درصد تولدها در آسیا به روش سزارین صورت می گیرد. دلایل این افزایش در منطقه با منطقه دیگر متفاوت بوده ولی به نظر می رسد که عواملی بجز نیاز پزشکی هم در این افزایش شیوع انجام سزارین دخیل هستند.
امتیاز: Article Rating

 

با توجه به شواهد  ومطالعات در دسترش شیوع بیماری های آلرژی در سال های اول زندگی در نوزادانی که به طریقه سزارین متولد شده اند، بیشتر از نوزادانی است که به طریق واژینال متولد شده اند.

سزارین خطر عفونت های دستگاه گوارش را در شیرخواران افزایش می دهد.

در مطالعه ای که توسط دکتر نگار سجادیان برای بررسی اثر روش زایمان روی نمو سیستم ایمنی شیرخوار انجام شده فلور باکتریایی روده در شیروارانی که با سزارین متولد می شوند بسیار متفاوت است. تعداد بایفیکدو باکتریوم در زایمان طبیعی بیشتر  تعداد کلستریدیوم دیفیسیل و  E coli کمترین مقدار است.

تولد به روش سزارین باعث پاسخ ایمنی غیرطبیعی نوزاد به صورت افزایش ترشح IL 13  و INF8  می شود که این افزایش همراه با افزایش شانس ابتلا به آسم و آتوپی در کودکی است.

سزارین شانس بیماری های عفونی در سال اول زندگی و شانس بیماری های تنفسی – گوارشی را افزایش می دهد.

سزارین در گروهی از کودکان که زمینه خانوادگی آلرژی دارند ریسک آلرژی غذایی را افزایش می دهد.

شانس ایجاد آسم دربزرگسالی در گروهی که به طریقه سزارین متولد شده اند به طور قابل توجهی بیشتر است. به دلیل رابطه سزارین و انتقال ویروس زودرس S.Mutans به شیرخوار شانس بروز پوسیدگی دندان در این نوزادان افزایش می یابد.

پایان مطلب/ 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه