تاریخ انتشار: یکشنبه 03 دی 1391
پویایی مکانیکی کروماتین سلول های بنیادی جنینی ردیابی شد

  پویایی مکانیکی کروماتین سلول های بنیادی جنینی ردیابی شد

محققان نشان دادند اندازه گیری حرکات با فرکانس بالا کروماتین در hESCs ممکن است یکی از مشخصه های پرتوانی و نشان دهنده مکانیزمی برای حفظ ژنوم درحین رونویسی باشد.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل از7thspace.com،  ساختارانعطاف پذیر کروماتین، پایه ویژگی خود نوسازی و پتانسیل همه توانی سلولهای بنیادی جنینی (ES) می باشد. با این حال اندازه گیری مستقیم پویایی کروماتین در داخل بدن بحث برانگیز است چرا که به قدرت تفکیک فضایی و زمانی نیاز دارد.
دراین مطالعه محققان یک روش جدید ردیابی را ارائه کردند که می تواند حرکات کروماتین را با فرکانس بالا شناسایی و پویایی مکانیکی کروماتین را در سلول های زنده تعیین کند.
این محققان با استفاده از این روش به مطالعه و بررسی چگونگی تنظیم خواص مکانیکی حرکت کروماتین در سلول های بنیادی جنینی انسان (hESCs) از نظر فضایی و زمانی طی تمایز به کاردیومیوسیت ها (CM) پرداختند. آنها دریافتند که پرتوانی با فرکانس وابسته به انرژی بسیارمجزا جنبش کروماتین مرتبط است که از آن به عنوان breathing'state یاد می شود.
این breathing'state به شدت وابسته به حالت متابولیک سلول ها است و به تدریج در طی تمایز خاموش می شود.
نتیجه این مطالعه نشان داد که اندازه گیری حرکات با فرکانس بالا کروماتین در hESCs ممکن است یکی از مشخصه های پرتوانی و نشان دهنده مکانیزمی برای حفظ ژنوم درحین رونویسی باشد. این نتایج نمی تواند بدون رزولوشن مکانی و زمانی بالا که توسط این روش جدید ارائه شده است، قابل ردیابی و مشاهده باشد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه