تاریخ انتشار: یکشنبه 03 دی 1391
دومین کنگره کشوری اندومتریوز برگزار می‌شود
3 بهمن‌ ماه؛

  دومین کنگره کشوری اندومتریوز برگزار می‌شود

دومین کنگره کشوری اندومتریوز از 3 تا 5 بهمن ماه برگزار می‌شود.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان، کنگره کشوری اندومتریوز از 3 بهمن ماه به مدت سه روز در سالن همایش‌های بین‌المللی امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود.

این کنگره از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی ابن سینا برگزار می‌شود.

آسیب شناسی و علت شناسی اندومتریوز، روش‌های تشخیص اندومتریوز، درمان طبی اندومتریوز، اندومتریوز و ناباروری، درمان جراحی اندومتریوز، عوامل محیطی و اندومتریوز، کیفیت زندگی در مبتلایان به اندومتریوز و مباحث اخلاقی در اندومتریوز از محورهای مورد بحث در این کنگره است.

اندومتریوز، با شیوع تقریبی 176 میلیون زن مبتلا در جهان و بار مالی حدود 110 میلیارد دلار در سال، یكی از شایع ترین و پرهزینه‌ترین بیماری‌های زنان است. اندومتریوز تنها قاعدگی دردناك نیست، بلكه با پیامدهای بسیار، مانند ناباروری، افزایش شانس ابتلا به سرطان تخمدان، كیفیت نامناسب زندگی خانوادگی و اجتماعی و اختلال های روانی، همراه است. شیوع تقریبی اندومتریوز در بین خانم‌ها در دوره ی باروری، حدود 20% - 5% و در زنان نابارور حدود 50%-30% برآورد می‌شود. به رغم این آمار، شیوع دقیق این بیماری به طور دقیق روشن نیست، زیرا ابزارهای غیرتهاجمی دقیق برای تشخیص اندومتریوز وجود ندارد و نیز، این بیماری در برخی از موارد، بدون نشانه است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه