تاریخ انتشار: دوشنبه 03 خرداد 1395
چگونه سلول های سرطان سینه در پاسخ به درمان های هدفمند تهاجمی تر می شوند

  چگونه سلول های سرطان سینه در پاسخ به درمان های هدفمند تهاجمی تر می شوند

محققین آلمانی گزارش کرده اند که چگونه چالش بین سلول های سرطان سینه و یک مهار کننده ریز مولکول که برای هدف قرار دادن ویژگی های تهاجمی آن ها استفاده می شود، منجر به تهاجمی تر شدن آن ها می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmeidcalxpress، همگام با تکوین سرطان سینه، سلول های توموری شروع به رخنه کردن به سایر اجزای بافت مانند غدد پستانی می کند و در سراسر بافت پراکنده می شوند. در این مطالعه محققین سعی داشته اند که این فرایند را با تیمار سلول های سرطانی با یک ریز مولکول های مهاری که گیرنده نوع یک TGF-beta یا TGFBR1 را هدف قرار می دهد، بلوک کنند. پروتئین TGFBR1، پروتئینی حیاتی در یک آبشار پیام رسانی است که موجب تهاجم سلول های سرطان سینه می شود. در واقع با انجام این کار، محققین در این انستیتو سلول های بنیادی قادر خواهند بود یک تنظیم کننده اصلی ژن های دخیل در متاستاز سلول های سرطانی را مهار کنند. این مهار کننده اصلی، Twist1 نام دارد که در پیشرفت سرطان سینه دخیل است. محققین در صدد هستند که Twist1‌را به هر نحو ممکن هدف قرار دهند.

در ابتدا، آن ها با استفاده از تکنیک های آزمایشگاهی کشت سلول نشان دادند که بسیاری از اثرات فعال سازی Twist1 که پیش از این در مطالعات نشان داده شده بود می تواند به طور همزمان با بلوک کردن TGFBR1 مهار شود. با این حال زمانی که محققین سلول های سرطان سینه را به یک محیط فیزیولوژیک تر(سه بعدی) منتقل کردند، کشف کردند که Twist1 حتی زمانی که پیام رسانی TGFBR1 بلوک شده بود، قادر به تحریک هر چه بیشتر سلول های سرطان سینه به تهاجم است. سلول های سرطان سینه به حالتی از تهاجمی بودن تغییر وضعیت می دهند و در سرتاسر محیط سه بعدی پراکنده می شوند که این پراکندگی به صورت تک سلولی نیست و بیشتر سلول ها به هم پیوسته هستند. این سلول های ظرفیت تکثیری بیشتری دارند که نشان می دهد که قادرند تومورهای ثانویه بیشتری را شکل دهند.

در مجموع این مطالعه پیشنهاد می کند که مهار TGFBR1 به سادگی توانایی تنظیم کننده کلیدی Twist1 را برای القای تهاجم در سلول های سرطان سینه بلوک نمی کند. اما عملکرد Twist1 برای تولید سلول های سرطان سینه با قدرت تهاجمی بیشتر را هدایت می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه