تاریخ انتشار: چهارشنبه 05 خرداد 1395
استفاده از نور برای کنترل سلول های قلبی و تسریع تکوین داروهای جدید

  استفاده از نور برای کنترل سلول های قلبی و تسریع تکوین داروهای جدید

تیمی از محققین در دانشگاه جورج واشنگتن روش سریع تری را برای پیش بینی این که آیا یک داروی جدید می تواند آریتمی های قلبی(بی نظمی های ضربانی) را درمان کند یا خیر کشف کرده اند. در این روش آن ها از اپتوژنتیک استفاده کرده اند که تکنیکی برای کنترل سلول ها است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، اگر چه از اپتوژنتیک به فراوانی در علوم اعصاب استفاده می شود اما استفاده از آن در مطالعات قلبی تقریبا چیزی جدید محسوب می شود.

در این سیستم جدیدا تکوین یافته، محققین از نور برای تولید ضربان های قلبی و هم چنین اندازه گیری نوری پاسخ آن ها استفاده کردند. این امر به آن اجازه داده است که به طور خودکار فرایند تست داروها را به صورت بسیار سریع تری انجام دهند. این روش در درجه اول یک تکنیک دستی است که محققین با معیارهای FDA‌مطابقت دارد و برای تست ایمنی داروها استفاده می شود. این سیستم قادر است بیش از 30000 سلول پاسخ دهنده به نور را در عرض کمتر از ده دقیقه تست کند که بسیار کمتر از مدت زمانی است که در روش های استاندارد استفاده می شود.

به گفته محققین این روش این پتانسیل را دارد که به میزان وسیعی سرعت تشخیص ایمنی و کارایی داروها برای بیماران افزایش دهد. محققین نشان داده اند که این روش می تواند با استفاده از سلول های خونی خود فرد بیمار و با ترکیب تکنیک های مبتنی بر سلول های بنیادی نیز صورت گیرد. یکی از چالش های بزرگ در زمینه تست داروهاس، بررسی میزان سمیت آن ها است که می تواند موجب سمیت قلبی شود و در نتیجه وجود چنین سیستمی راه را برای پیش بینی این اثر هموار می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه