تاریخ انتشار: شنبه 08 خرداد 1395
گردهمایی محققین و رهبران مذهبی در سومین کنفرانس سلول های بنیادی در واتیکان

  گردهمایی محققین و رهبران مذهبی در سومین کنفرانس سلول های بنیادی در واتیکان

اخیرا کنفرانسی در واتیکان برگزار شده است که در آن روی مباحث اخلاقی مطالعات سلول های بنیادی و آینده زمینه های زیست پزشکی تمرکز شده است و هم چنین به دنبال راه کارهایی برای بیماران مبتلا سرطان و بیماری های ژنتیکی بوده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cells-news، این کنفرانس  چند روز پیش تحت عنوان Cellular Horizons:How Science, Technology, Information and Communication Will Impact Society در واتیکان و به میزبانی شورای پاپ و سازمان های مرتبط آمریکایی برگزار شده است.

کلیسای کاتولیک همواره سعی داشته است که در مباحث مربوط به سلول درمانی فعال باشد و تعیین خوب یا بد بودن برخی از درمان ها و مسائل علمی یکی از نگرانی های همیشگی این نهاد بوده است. اسقف اعظم پل تای به خبرگزاری کاتولیک گفته است: برای کلیسا کارکردن با نهاد یا کسانی که به دنبال درمانی برای آلام بشری هستند از اهمیت زیادی برخوردار است. رهبران مذهبی به دنبال حل مباحث اخلاقی در مطالعات زیست پزشکی هستند و امروزه یکی از این مباحث، استفاده از سلول های بنیادی در درمان بیماری ها است که خوشبختانه نتایج مثبتی نیز در بر داشته است. این سومین کنفرانس در زمینه سلول های بنیادی و طب بازساختی است که با حمایت های واتیکان از سال 2011 تاکنون برگزار شده است.  طی اولین کنفرانس در سال 2011، پاپ بندیکت شانزدهم اعلام کرد که کلیسای کاتولیک از تلاش های علمی در زمینه سلول های بنیادی نهایت حمایت را خواهد کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه