تاریخ انتشار: چهارشنبه 12 خرداد 1395
شناسایی درمانی جدیدی برای شکلی تهاجمی از سرطان سینه

  شناسایی درمانی جدیدی برای شکلی تهاجمی از سرطان سینه

مطالعه ای جدید در مرکز سرطان جامع سیلوستر در دانشگاه میامی نشان داده است که سرطان سینه سه گانه منفی(TNBC) که معمولا به درمان ها پاسخ نمی دهد می تواند با استفاده از ترکیب ویتامینD و درمان هدفمند گیرنده آندروژن درمان شود. این کشف می تواند درمانی فراتر از شیمی درمانی را برای افراد مبتلا به این شکل کشنده از سرطان سینه ارائه دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، موفقیت آمیزترین درمان ها برای سرطان سینه، گیرنده های هورمونی را هدف قرار می دهند و اگر به طریقی هورمون را حذف کرد و یا آن را بلوک کرد، سلول های سرطانی شانس بقای کمتری خواهند داشت. با این حال سرطان سینه سه گانه منفی(TNBC) به درمان هایی که این گیرنده های هورمونی را هدف قرار می دهند، پاسخ نمی دهد.

اما در این مطالعه جدید، محققین دریافتند که دو سوم بیمارانی که از سرطان سینه سه گانه منفی(TNBC) رنج می برند، گیرنده های آندروژنی و ویتامین D را بیان می کنند و در نتیجه با هدف قرار دادن آن ها می تواند راهکاری درمانی را طراحی کرد. سرطان های سینه به دو دسته گیرنده هورمونی مثبت و گیرنده هورمونی منفی دسته بندی می شوند. برای سلول های سرطانی گیرنده هورمونی مثبت، می توان از درمان هایی که این گیرنده ها را هدف قرار می دهند استفاده کرد و رشد و عملکرد سلول ها را مختل کرد. به دلیل فقدان گیرنده ها، این نوع درمان نمی تواند برای سرطان سینه سه گانه منفی گزینه مناسبی باشد. علاوه براین پیش آگهی در مورد این نوع سرطان سینه بسیار ضعیف است. محققین دریافته اند سرطان سینه سه گانه منفی اگرچه فاقد سه نوع گیرنده استروژنی، پروژسترونی و فاکتور رشد اپی درمی است اما گیرنده های اندروژنی و ویتامین D را بیان می کند. محققین نشان داده اند که هدف قرار دادن همزمان این دو گیرنده می تواند استراتژی درمانی موثری برای این نوع سرطان باشد . محققین می گویند ترکیب این نوع هورمون درمانی با شیمی درمانی می تواند درمانی موثر برای حذف سلول های بنیادی سرطان سینه باشد که مسئول اصلی متاستاز و عود مجدد سرطان هستند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه