تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 05 دی 1391
ترمیم چین وچروک صورت با سلول های بنیادی منجر به رشد استخوان درچشم یک زن شد

  ترمیم چین وچروک صورت با سلول های بنیادی منجر به رشد استخوان درچشم یک زن شد

ترمیم پوست صورت با سلول های بنیادی دریک یک زن شصت ساله کالیفرنیا یی منجر به رشد استخوان در چشم او شده است.
امتیاز: Article Rating

 

 

به گزارش بنیان به نقل از Indo Asian News Service ، او 20.000 دلار در کلینیک بورلی هیلز برای این عمل زیبایی پرداخت کرد. سه ماه بعد، او هنوز درد داشته ومتوجه چیزی در چشم راست خود شد. این زن هنگام باز کردن چشم خود بسیار احساس ناراحتی می کرد.
 هنگامی که این وضعیت بهبود نیافت، او به سراغ متخصص زیبایی دیگری به نام Allan Wu رفت و توضیح داد که او نمی تواند چشم راست خود را بدون درد باز کند و صدای عجیبی مثل کلیک کردن می شنود.
Wu از موسسه Morrow در کالیفرنیا، گفت: هنگامیکه برای اولین بار شکایت این زن را شنیدم بسیارتعجب کردم. اما پس از یک جراحی شش ساعته پر زحمت، او تکه های کوچکی از استخوان را از پلک ها و بافت های اطراف آن جدا کرد.
صدای کلیکی که این زن می شنید ناشی از سایش قطعات استخوانی بر روی هم بود. یک تئوری در مورد این مسئله سلول های بنیادی است که می تواند به هرگونه بافتی در بدن تبدیل شود و می تواند با ماتریکس بافت پوست که غنی ازکلسیم است واکنش دهد.
سلول های بنیادی، بلوک های ساختمانی برای رشد بافت هستند. آنها می توانند به هر نوع سلول دیگری دربدن تبدیل شوند و بنابراین قادربه ترمیم همه چیز از مغز گرفته تا قلب هستند.
ادعا  می شود که این تکنیک سلول های بنیادی به از سرگرفتن جوانی پوست به خاطر ایجاد بافت جدید کمک می کند. این امر باعث حذف مواد شیمیایی افزایش دهنده سلول های پیر و تحریک سلول های جدید به رشد می شود.
جراحان زیبایی با استفاده از لیپوساکشن چربی های اضافی را از ناحیه شکم این زن برداشته سپس سلول های بنیادی را از این چربی ها جدا کردند. این سلول های بنیادی   به صورت زن به ویژه مناطق  اطراف چشم تزریق شد.
او مقداری تزریق مواد پرکننده درم را نیز دریافت کرده بود . این مواد به طور معمول توسط جراحان پلاستیک برای کمتر کردن چین و چروک مورد استفاده قرار می گیرد. اما Wu معتقد جراحان این زن فراموش کرده بودند که یکی از اجزا کلیدی این پرکننده ها هیدروکسی آپاتیت کلسیم است. این یک ماده معدنی است که سبب تحریک تبدیل سلولهای بنیادی به استخوان می شود.
خوشبختانه، او قادر به حذف قطعات استخوانی از چشم این زن شد، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که استخوان دیگری در آینده رشد نکند.
بسیاری از روش های مشابه این در ایالات متحده آمریکا در حال انجام هستند که هیچ یک از آن ها توسط  سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید نشده است.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه