تاریخ انتشار: یکشنبه 16 خرداد 1395
دستورالعمل های جدید ISSCR برای مطالعات سلول های بنیادی

  دستورالعمل های جدید ISSCR برای مطالعات سلول های بنیادی

جامعه بین المللی پژوهش های سلول های بنیادی(ISSCR) بزرگ ترین سازمان حرفه ای محققین سلول های بنیادی به تازگی دستورالعمل های جدیدی را برای پژوهش های سلول های بنیادی و درمان های بالینی ارائه کرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این قوانین بیشتر مربوط به تکنولوژی های سریعا در حال رشدی مانند ویرایش ژن جنین های انسانی و ... است که منجر به ظهور زمینه های جدیدی در  مطالعات سلول های بنیادی شده اند و فرصت های پیش بینی نشده ای را برای درک بهتر زیست شناسی انسان و پاتولوژی برخی از بیماری ها فراهم می آورد. این دستورالعمل ها بر مبنای یکسری اصول کاملا یکسان در علوم مختلف بنا نهاده شده است که منجر به شفافیت بیشتر در همه زمینه های مطالعاتی می شود. زمینه مطالعاتی سلول های بنیادی به سرعت در حال رشد است و محققین و پزشکان بسیاری به دنبال ایجاد راه های جدید درمانی با استفاده از این سلول ها برای بیمارانی هستند که در سراسر دنیا از بیماری های مختلفی رنج می برند.

پیش از این ISSCR دستورالعمل هایی را تنظیم نموده بود که به طور وسیعی بوسیله محققین و انستیتوهای مختلف در سراسر دنیا از آن تبعیت می شد(Guidelines for the Conduct of Human Embryonic Stem Cell Research, 2006; Guidelines for the Clinical Translation of Stem Cells, 2008). دستورالعمل های ارائه شده در 2016  نیز، ورژن به روز رسانی شده و اصلاح شده دستورالعمل های قبلی است ولی نگاه جامع تر و وسیع تری به این زمینه علمی داشته است. ضمن این که این دستورالعمل های جدید چندین به چندین موضوع اشاره داشته است که در ورژن های قبلی به آن ها اشاره نشده بود. اطلاعات بیشتر در این زمینه را می توانید از وب سایت ISSCR‌و تحت عنوان 2016 guidelines for stem cell research and clinical translation مطالعه فرمایید.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه