تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 خرداد 1395
داروی سرطان سینه، موثر علیه لوکمیا

  داروی سرطان سینه، موثر علیه لوکمیا

سلول های سرطانی تقسیم سلولی غیر طبیعی دارند و از طرف دیگر ماشین بقایی دارند که منجر به رشد سریع تر آن ها می شود. برای تکوین دائمی، آن ها فاکتورهای رشد و مواد غذایی تولید می کنند و مکانیسم خود ایمنی بدن را بلوک می کنند. علاوه براین، آن ها حامل موتاسیون هایی هستند که موجبات رشد سلولی مداوم آن ها را فراهم می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، در لوکمیای میلوئید حاد(AML)، موتاسیونی در تیرزوین کینازFLT3، فراوان ترین موتاسیون موجود در بیماران است. مطالعه ای در انستیتو Vetmeduni Vienna نشان می دهد که این سلول های سرطانی به FLT3 وابسته هستند و در صورت بلوک شدن آن، این سلول ها می میرند.

فعال شدن مسیرهای سیگنالینگ به واسطه موتاسیون های تیروزین کینازی در پیشرفت لوکمیای میلوئید حاد موثر است. مهار هدفمند این موتاسیون ها بوسیله داروها می تواند امیدی برای درمان این سرطان کشنده باشد. به دلیل اهمیت بالینی موتاسیون های FLT3 در پیشرفت لوکمیای میلوئید حاد، تلاش های زیادی در جهت طراحی و تولید مهارکننده های FLT3‌صورت گرفته است.

در بخشی از این مطالعه جدید، محققین روش درمانی جدیدی را برای درمان بیماران مبتلا به لوکمیای میلوئید حاد حامل موتاسیون FLT3 ارائه کرده اند. آن ها دریافته اند که فاکتور پیش برنده توموری CDK6 به طور مستقیم تولید FLT3‌را تنظیم و شروع می کند و منجر به سرطان می شود. پیش از این ماده فعالی برای درمان سرطان سینه طراحی و تولید شده بود که فعالیت CDK6 و به دنبال آن FLT3‌را بلوک می کند. محققین دریافته اند که این ماده که مانع از رسیدن مواد غذایی به سلول های سرطانی می شود می تواند در مورد سلول های سرطان لوکمیای میلوئید حاد نیز موثر باشد. مزیت این ماده این است که پیش از این برای درمان سرطان سینه مورد تصویب قرار گرفته است و توانسته است به طور معناداری طول عمر بیماران را افزایش دهد. بنابراین دیگری نیازی به تست های اولیه برای تصویب این دارو در مورد لوکمیای میلوئید حاد نیست.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه