تاریخ انتشار: یکشنبه 23 خرداد 1395
رژیم غذایی شبیه روزه داری علایم MS را کاهش می دهد

  رژیم غذایی شبیه روزه داری علایم MS را کاهش می دهد

شواهد نشان می دهد که رژیم غذایی که اثرات روزه داری را تقلید می کند مزایایی فراتر از کاهش وزن دارد و می تواند علایم مولتیپل اسکلروزیس(MS) را کاهش دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین رژیمی را کشف کرده اند که یک فرایند مرگ و زندگی را برای سلول ها آغاز می کند و می تواند برای ترمیم بدن حیاتی باشد. طی یک رژیم شبه روزه داری، کورتیزون تولید می شود و منجر به کشتن سلول های اتوایمن می شود و در نهایت سلول های سالم تر و جدیدی تولید می شود.

در این مطالعه محققین با استفاده از مطالعات جانوری و انسانی دریافته اند که زمانی که چرخه های رژیمی مانند روزه داری صورت می گیرد و فرد همگام با آن ها داروهایی را برای سرطان مصرف می کند، این برنامه درمانی هماهنگ منجر به ضعیف تر شدن سلول های سرطانی می شود(در مقایسه با سلول های طبیعی).

در این مطالعه محققین موش های مدل برای بیماری های اتوایمن را هر هفت روز یک بار به مدت سه روز تحت رژیم غذایی شبیه روزه داری(ناشتا بودن) قرار دادند(طی سه دوره)، نتایج نشان داد که این رژیم غذایی علایم بیماری را در همه موش ها کاهش داد و در 20 درصد جانوران منجر به ریکاوری کامل شد. محققین این کاهش علایم را به افزایش سطح هورمونی استروئیدی به نام کورتیکوسترون ربط می دهند که به وسیله غده آدرنال آزاد می شود و متابولیسم را کنترل می کنند. محققین نتایج مثبت دیگری را نیز مشاهده کردند برای مثال به نظر می رسد که این رژیم غذایی سلول های T خونی را بهبود می بخشد و در نهایت آن ها دریافتند که این رژیم منجر به افزایش بازسازی غشای میلینی می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه