تاریخ انتشار: یکشنبه 23 خرداد 1395
دانشجویان با سلول های بنیادی و کاربردهای آن آشنا می شوند
در مدرسه تابستانی رویان؛

  دانشجویان با سلول های بنیادی و کاربردهای آن آشنا می شوند

دبیر علمی هفتمین مدرسه تابستانی پژوهشگاه رویان گفت: دانشجویان و پژوهشگران جوان در این مدرسه تابستانی با علوم نوین سلول های بنیادی و کاریردهای متعدد آن در حوزه پزشکی و درمان آشنا می شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، هفتمین مدرسه تابستانی با شعار 'علوم بین رشته ای برای پزشکی فردا' از دوم تا هفتم مردادماه سال جاری به منظور افزایش آگاهی محققان و پژوهشگران جوان در سالن همایش های پژوهشگاه رویان برگزار می شود. 

دکتر ساره رجبی در این مورد توضیح داد: این رویداد علمی می تواند گامی ارزشمند برای آماده سازی ذهنی جوانان خلاق و مستعد به منظور ورود فعال به حیطه پژوهش باشد. 
وی اظهار کرد: مدرسه تابستانی رویان، محیطی مناسب و جذاب برای آشنایی دانشجویان رشته های مختلف مانند زیست شناسی، مهندسی و پزشکی با کاربردهای گوناگون علوم بین رشته ای را فراهم می آورد.
رجبی ادامه داد: این مدرسه می تواند سبب ایجاد انگیزه و کشف استعدادهای نهفته در بین جوانان کشور شود و کمک شایانی به ورود افراد مستعد و علاقمند به حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی کند.
به گزارش ایرنا، وی بیان کرد: پژوهشگاه رویان با برگزاری شش دوره مدرسه تابستانی در حوزه سلول های بنیادی توانسته توجه زیادی از مخاطبان در رشته های زیست شناسی، پزشکی و مهندسی را به این موضوع مهم جلب کند.
رجبی به استقبال خوب دانشجویان و محققان جوان از این رویداد علمی اشاره کرد و افزود: انتظار داریم مانند سالیان گذشته استقبال چشمگیری از این مدرسه شود و بیش از 500 نفر در هفتمین دوره مدرسه تابستانی شرکت کنند.
دبیر علمی سلول های بنیادی بیان کرد: در پی برگزاری 6 دوره گذشته حدود 2 هزار دانشجو و محقق در این دوره ها حضور یافته اند.
وی، ایجاد ارتباط و شکل گیری همکاری های علمی بین استادان داخلی و خارجی و دانشجویان در زمینه علوم بین رشته ای، آموزش دانشجویان در ارتباط با تفکر بین رشته ای، کمک به دانشجویان در یادگیری بهتر مفاهیم مرتبط با این علوم، افزایش دانش و تجربه های آنان و آموزش جدیدترین و پیشرفته ترین فناوری های آزمایشگاهی موجود در کشور به دانشجویان را از مهمترین اهداف برگزاری این رویداد اعلام کرد. 
رجبی به حضور اندیشمندان خارجی در این مراسم اشاره کرد و گفت: اندیشمندانی از کشورهای آمریکا، کانادا، آلمان و سنگاپور در زمینه مهندسی بافت، سرطان، بیماری های عصبی و کبدی در این رویداد علمی سخنرانی خواهند کرد.
وی ادامه داد: همچنین مدعوین داخلی در این مراسم حضور خواهند یافت و در زمینه هایی مانند روش های تولید جنین های آزمایشگاهی و تجاری سازی سلول های بنیادی سخنرانی خواهند کرد.
رجبی، بازدید از مجموعه خون بندناف و بخش های تحقیقاتی این مجموعه و برگزاری کارگاه های آموزشی را از جمله برنامه جانبی هفتمین مدرسه تابستانی رویان اعلام کرد.
وی به برگزاری 6 کارگاه آموزشی در این مدت اشاره کرد و گفت: این کارگاه ها در زمینه هایی مانند مهندسی بافت قلب و عروق، سرطان، بیماری های عصبی، سلول های بنیادی کبدی و جنین شناسی برگزار می شوند.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه