تاریخ انتشار: پنجشنبه 07 دی 1391
سرنخ های ژنتیکی جدیدی برای تولید انسولین یافت شده است

  سرنخ های ژنتیکی جدیدی برای تولید انسولین یافت شده است

در تحقیقات منتشر شده درمجله Nature Genetics ، دانشمندان سه رمز جدید و نسبتا نادر ژنتیکی را یافته اند که بر تولید انسولین اثر داشته و سرنخ های جدیدی را در مورد عوامل ژنتیکی موثربردیابت ارائه می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛Karen Mohl  یکی از نویسندگان ارشد این مطالعه و دانشیار ژنتیک در دانشکده پزشکی دانشگاه کارولینای شمالی گفت: مطالعه گونه های ژنتیکی مختلف و حتی نادر، به ما در فهم چگونگی اثر ژنها بر سلامت و بیماری یک فرد کمک می کند. در این مطالعه، ما به ژن های جدیدی اشاره کردیم که نقش مهمی در پردازش و ترشح انسولین دارند. "
دانشمندان دراین مطالعه به غربالگری نمونه های DNA برای انواع ژن های شناخته شده خاص پرداختند. این روش برای بررسی انواع بسیار نادر ژنی مفید است.
دانشمندان داده های به دست آمده از یک مطالعه بزرگ را که توسط محققان دانشگاه فنلاند شرقی انجام شده بود مورد بررسی قرار دادند. این تیم تحقیقاتی به تجزیه و تحلیل آماری داده های ژنتیکی و پرونده سلامت 8229 مرد فنلاندی پرداخت.
دیابت، که 25 میلیون نفررا در ایالات متحده درگیر کرده است ناشی ازعدم توانایی بدن بر تولید یا استفاده از انسولین است. علاوه برتاثیر یک ژن دراین بیماری، دانشمندان معتقدند که مجموعه کاملی از ژن ها هستند که با برهمکنش برعوامل سلامت و شیوه زندگی، شانس ابتلای یک فرد به این بیماری را تعیین می کنند.
این مطالعه نشان داد که نوع خاصی از سه ژن به نام TBC1D30، KANK1 و PAM با نقص تولید و یا پردازش انسولین ، حتی در افراد غیر مبتلا به دیابت ارتباط دارند. این ژن ها ممکن است چنین افرادی را مستعد ابتلا به این بیماری کند.
در گام بعدی، محققان در نظر دارند به بررسی اینکه چگونه این ژن ها ممکن است به دیابت منجر شوند، بپردازند.
 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه