تاریخ انتشار: پنجشنبه 07 دی 1391
عامل ضد سرطان عوارض پس از پیوند سلول های بنیادی را کاهش می دهد

  عامل ضد سرطان عوارض پس از پیوند سلول های بنیادی را کاهش می دهد

تحقیقات نشان داده است که Vorinostat ، دارویی که به تازگی توسط FDA برای درمان لنفوم سلول T تایید شده است، سبب کاهش خطر ابتلا به بیماری پیوند درمقابل میزبان (GVHD) درافراد تحت پیوند سلول های بنیادی خونساز آلوژنیک می شود. در GVHD، سلول های اهدا کننده به سلول های خود بیمار حمله می کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از oncologynurseadvisor؛ دکتر Sung W. Choiنویسنده مطالعه از مرکز جامع سرطان دانشگاه میشیگان UM توضیح داد: GVHD جدی ترین عارضه پیوند است که توانایی ما را دراستفاده گسترده این درمان محدود می کند. نتایج این مطالعه برای ما بسیارمهم است چرا که ممکن است یک روش جدید بالقوه برای جلوگیری از این بیماری ارائه دهد."
محققان UM نشان دادند که vorinostat، یک مهار کننده داستیلازهیستون، همچنین دارای خواص ضد التهابی است که می تواند در مبارزه با GVHD مفید باشد. پس ازانجام این مطالعات در موش، تیم Choi 45 فرد بزرگسال با سن متوسط ​​58 سال را درمرحله 2 و1 مطالعه بالینی وارد کردند و آنها را تحت درمان ترکیبی ازvorinostat و یک درمان استاندارد دیگر برای پیشگیری از GVHD قرار دادند. شرکت کنندگان تحت پیوند مغز استخوان با سلول های اهدا شده ازاهداکنندگان خویشاوند خود قرار گرفتند.
درروز100، میزان GVHD حاد درجه 2-4 درمیان 45 نفردریافت کننده vorinostat، به طورقابل توجهی کمتراز گروه کنترل تحت درمان استاندارد (22٪ در مقابل 42٪) بود. GVHD حاد شدید درجه 3-4 نیزدر روز 100 درمیان دریافت کنندگانvorinostat  ،4٪ در مقایسه با 19٪ گروه کنترل بود و میزان مرگ و میر مرتبط با پیوند در1 سال 13٪ برای گیرندگان vorinostat، در مقابل 19٪ گروه کنترل بود.
این محققان درمقاله ارائه شده در نشست سالانه American Society of Hematology در سال 2012 گزارش کردند که بروز GVHD حاد در تمام ارگان های هدف کاهش یافته بود، و همه آنها به جز یک بیمار به سرعت به درمان استاندارد با استروئید پاسخ دادند.
میزان عود بیماری در دو گروه مورد مطالعه و گروه کنترل مشابه بود (17٪ در مقابل 20٪، به ترتیب) و هیچ تفاوتی در میزان عوارض عفونی دیده نشد.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه