تاریخ انتشار: شنبه 09 دی 1391
آموزش اساس درمان سرطان پستان است
دانشیارگروه جراحی مرکز تحقیقات سرطان انستیتوکانسر ایران:

  آموزش اساس درمان سرطان پستان است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر نقش آموزش و ارتقای آگاهی جامعه در مورد سرطان سینه خاطرنشان کرد : در صورت تشخیص به موقع ،سرطان سینه با روش های درمانی موجود قابل درمان است.
امتیاز: Article Rating

 

دکتر ایرج حریرچی دانشیارگروه جراحی مرکز تحقیقات سرطان انستیتوکانسر ایران در گفتگو با "بنیان" اظهار داشت: بیمه در بخش دولتی 70 درصد هزینه ماموگرافی را تقبل می کند اما در بخش خصوصی 100 درصد با بیمار است.

وی گفت: درحال حاضر بخش دولتی ظرفیت خوبی برای انجام ماموگرافی دارد و بیماران تحت پوشش بیمه به راحتی می توانند از این خدمات بهره مند شوند.

دکتر حریرچی همچنین گفت: در گذشته ماموگرافی به صورت چهاربرگی بود و وقت زیادتری از پزشک برای تشخیص و تحلیل درست ماموگرافی می گرفت اما اکنون با استفاده از دستگاه های دیجیتال این کار دقیق تر شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر نقش آموزش و ارتقای آگاهی جامعه در مورد سرطان سینه خاطرنشان کرد : در صورت تشخیص به موقع ،سرطان سینه با روش های درمانی موجود قابل درمان است به طوری که ۶۶ الی ۷۵ درصد مرگ و میر های ناشی از سرطان سینه را تنها با ارتقای آگاهی در جهت تشخیص به موقع ، می توان کاهش داد.

وی غربالگری سرطان پستان در خانمهای بالای 40 سال را توصیه کرد و گفت: برای زنان بالای 50 سال نیز ماموگرافی سالانه می تواند راهگشا باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه