تاریخ انتشار: شنبه 09 دی 1391
افزایش شانس موفقیت در پیوند کلیه با روش ابداعی دانشمند ایرانی

  افزایش شانس موفقیت در پیوند کلیه با روش ابداعی دانشمند ایرانی

برگزیده هجدهمین جشنواره‌ تحقیقاتی علوم پزشکی رازی باارائه روش جدید جراحی در لاپاراسکوپی کلیه از انجام بیش از هزار و 800 برداشت کلیه با استفاده از این روش خبر داد.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان، دکتر ناصر سیم فروش، رییس بخش جراحی کلیه و پیوند بیمارستان شهید لبافی‌نژاد تهران با اشاره به اینکه جراحی لاپاراسکوپی به جراحی قرن بیست و یکم معروف است، گفت: عدم نیاز به شکاف‌های بزرگ در این نوع از جراحی‌ها، باعث کاهش درد و معلولیت بیمار بعد از عمل شده است و حتی با توجه به اینکه در نوجوانان زیبایی از اهمیت بالایی برخوردار است لاپاراسکوپی نسبت به جراحی باز ارجحیت دارد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: ابزار رایج در پیوند کلیه و برداشت آن در سرطان های کلیه «استپلر» نام دارد که حدود 300 دلار قیمت دارد. این روش متاسفانه علاوه بر اعمال جراحی خشن، شریان کوتاهی از کلیه را برای پیوند فراهم می‌کند.

سیم‌فروش با اشاره به جایگزینی ابزاری به نام «کلیپ» در پیوند کلیه و برداشت آن گفت: در تحقیقات ما در بیمارستان لبافی نژاد طی 11 سال گذشته بیش از هزار و 800 برداشت کلیه به روش لاپاراسکوپی با استفاده از «کلیپ» صورت گرفته است که این ابزار حدود 40 دلار قیمت دارد که باعث شده هزینه درمان در عین ارائه درمان برتر در جراحی کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان لبافی‌نژاد تنها مرکز پزشکی در دنیاست که از ابتدا هم برای «شریان» و هم برای «ورید» در برداشت کلیه از «کلیپ» استفاده شد که این روش شریان بلندتری را برای پیوند ارائه کرد که عوارض کمتری هم به همراه داشت.

سیم فروش تصریح کرد: «شریان» خون را به کلیه وارد و «ورید» آن را خارج می‌کند و وقتی که کلیه برداشته می‌شود باید شریان و ورید به گیرنده، پیوند زده شود که در صورت بلند بودن هر دو، پیوند بهتری حاصل می‌شود.

به گزارش ایسنا برگزیده هیجدهمین جشنواره‌ تحقیقاتی علوم پزشکی رازی افزود: با استفاده از این روش و با توجه به قیمت پایین «کلیپ» در هزار و 800 مورد برداشت کلیه، یک میلیون و 200 هزار دلار در کشور صرفه جویی شد و چنانچه در کشوری مثل آمریکا از این روش استفاده شود سالانه 8 میلیون دلار در هزینه های جراحی صرفه‌جویی خواهد شد.

سیم فروش تصریح کرد: هنوز بسیاری از مراکز پزشکی دنیا جرات استفاده از «کلیپ» به جای «استپلر» را ندارند.

پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه