تاریخ انتشار: شنبه 09 دی 1391
روش جدید جداسازی سلول های بنیادی از جسد

  روش جدید جداسازی سلول های بنیادی از جسد

مدت طولانی است که ازاجساد برای پیوند عضو استفاده می شود، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که آنها ممکن است به عنوان منبعی برای اهدای سلول های بنیادی باشند. این مطالعه که توسط محققان دانشگاه میامی انجام شده است نشان می دهد که سلول های بنیادی را می توان از اجساد پنج روز پس از مرگ جمع آوری کرد.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از medicaldaily، مغز استخوان انسان دارای سلول های بنیادی مزانشیمی است که می تواند به هرنوع سلولی در بدن، بسته به محل تزریق تبدیل شوند. با این حال، درمان با سلول های بنیادی نیاز به مقدار زیادی سلول دارد که به دست آوردن آن از یک دهنده زنده دشوار است . محققان از اینکه اجساد ممکن است به عنوان راه حلی برای این مشکل باشند شگفت زده هستند. اگرچه اکثر سلول ها بلافاصله یا مدت کوتاهی پس از مرگ می میرند ، محققان امیدواربودند که سلول های بنیادی مزانشیمی ممکن است زنده بمانند، زیرا آنها در بخش های کم اکسیژن بدن ذخیره می شوند.
Gianluca D'Ippolito و همکارانش استخوان های انگشت دو جسد را نگه داشتند. پس از پنج روز، این تیم ، سلول های بنیادی را ازاستخوان ها جدا کرده و آنها را در یک ظرف پتری رشد دادند. پنج هفته بعد، این تیم قادر به تبدیل سلولهای بنیادی به غضروف، استخوان و سلول های چربی شدند. این مطالعه درحاضر در حال گسترش است و پژوهشگران در تلاش برای تبدیل این سلول های بنیادی به سلول های عصبی ، روده و غیره هستند.
این سلولهای بنیادی به طورکلی توسط سیستم ایمنی بدن رد نمی شوند بنابراین در بیماران مبتلا به بیماری پیوند درمقابل میزبان بسیار مفید است ، دراین بیماری مغز استخوان و سلول های بنیادی پیوندی به بدن میزبان حمله می کنند. درواقع، سلول های بنیادی مزانشیمی به نظر می رسد سیستم ایمنی بدن را مهار کنند.
D'Ippolito و همکارانش براین باورند که این درمان می تواند این امکان را به محققان دهد که میلیاردها سلول بنیادی را از یک منبع واحد به دست آورند. با این حال، محققان دیگر زیاد خوش بین نیستند. Paolo Macchiarini یک کارشناس دراین امر گفت: این سلولهای بنیادی ممکن است به سالمی که به نظر می رسند، با توجه به درجه حرارت های سرد و قرار گرفتن در معرض سلول های اطراف، نباشند.
با این حال پزشکان بر این باورند که بیماران باید از سلول های بنیادی تنها با یک منبع درمان شوند. اگر ازیک منبع زنده استفاده شود،منبع آن نامحدود است اما اگر ازیک جسد استفاده شود، دیر یا زود سلول های آن تمام خواهد شد.
پایان مطلب/

 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه