تاریخ انتشار: یکشنبه 10 دی 1391
تهاجمی شدن برخی تومورها در اثر تغییرات سیستم ایمنی

  تهاجمی شدن برخی تومورها در اثر تغییرات سیستم ایمنی

تحقیقات دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیا نشان می دهد افزایش تهاجم تومورهای عود کننده ممکن است به علت تغییرات در پاسخ ایمنی بدن باشد.
امتیاز: Article Rating

 

 

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress ، نزدیک به نیمی از 70 هزار بیمار مبتلا به سرطان که هر سال تحت عمل جراحی برای برداشتن تومور اولیه قرار میگیرند دچار عود بیمار خود می شوند و بسیاری  از آنها در نهایت جان خود را ازدست می دهند. دیدگاه های سنتی در مورد تومورهای عود کننده این است که به علت جهش ژنتیکی که داشته اند تهاجمی تر هستند و همچنین غیر قابل نفوذ به داروها می باشند . تحقیقات دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیا نشان می دهد افزایش تهاجم تومورهای عود کننده ممکن است به علت تغییرات در پاسخ ایمنی بدن باشد.
 
Sunil Singhal استادیار جراحی و مدیر آزمایشگاه تحقیقاتی جراحی قفسه سینه در دانشکده پزشکی پرلمان در این باره گفت: به طور معمول درمان تومور های عود کننده بسیار مشابه با درمان تومورهای اولیه میباشد یعنی درمان با داروهایی که سلول های تومور را مورد هدف قرار میدهد اما مطالعات نشان میدهد که حمله به سلول های تومور و از بین بردن سلولهای ایمنی که به نحوی از تومور محافظت میکنند میتواند روش بهتری باشد .
 
در بررسی هایی که Singhal و همکارانش بر روی سلول های اطراف تومورها انجام دادند افزایش چشمگیر سلول های T تنظیمی در اطراف تومورهای عود کننده نسبت به تومور های اولیه  قابل مشاهده بوده است و این میتواند بسیار مهم باشد زیرا سلول های T تنظیمی عهده دار چک کردن سلول های ایمنی و مسدود کردن پاسخ های ایمنی بدن هستند.
 
علاوه بر این ماکروفاژها که از سلول های تومور در مقابل سیستم ایمنی بدن محافظت میکنند نیز از نظر تعداد و فعالیت در اطراف تومور های عود کننده افزایش می یابند . شایان ذکر است هنگامی که محققان توسط دارو ها در حال درمان تومور های عود کننده هستند مسدود شدن فعالیت ماکروفاژها باعث کند شدن روند رشد تومور میشود .
 
بنابراین استفاده از عواملی که باعث مسدود کردن فعالیت سلول های T  تنظیمی می شود به طور همزمان با داروهایی که سلول های تومور را مورد هدف قرار میدهد می تواند روشی موثر برای درمان این بیماران باشد .
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه