تاریخ انتشار: یکشنبه 10 دی 1391
پیوند قرنیه جانبازان شیمیایی به کمک سلولهای بنیادین توسط محقق ایرانی
برترین‌‌های هجدهمین جشنواره رازی؛

  پیوند قرنیه جانبازان شیمیایی به کمک سلولهای بنیادین توسط محقق ایرانی

رئیس مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از جمله برگزیدگان هجدهمین جشنواره رازی است که با بهره گیری از سلول‌های بنیادین در پیوند قرنیه جانبازان شیمیایی عوارض چشمی را در این افراد تا ۸۰ درصد کاهش داده است.
امتیاز: Article Rating

 

 

به گزارش بنیان، محمد علی جوادی در مورد جزئیات این طرح اظهار داشت: گروه خاصی از جانبازان که در معرض گاز خردل قرار گرفته‌‌‌اند سال‌ها پس از تماس اولیه دچار عوارض دیررس گاز خردل شده‌اند.
 
وی ادامه داد: این عوارض خود را به صورت کدورت قرنیه، کمی اشک، کاهش دید چشمی و بسیار تحریک‌پذیر بودن چشم نشان می‌دهد.
 
رئیس مرکز تحقیقات چشم علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: در آخرین درمان‌ها به این نتیجه رسیدیم که پیوند سلول‌های بنیادین همزمان با پیوند قرنیه می‌تواند مؤثر باشد که برای 175 چشم از 90 نفر از این جانبازان طی 4 سال گذشته پیوند را انجام دادیم و نتایج مثبتی هم در پی داشته است.
 
جوادی تصریح کرد: این روش درمانی حدود 80 درصد موفقیت کلی داشت که ناراحتی، درد و سوزش در این جانبازان کاهش یافته و دیدشان هم بهتر شده است.
 
به گزارش فارس، برگزیده هیجدهمین جشنواره تحقیقات پزشکی رازی گفت: این حداقل کاری بود که به عنوان پزشک بر خود وظیفه‌ می‌دانستم انجام دهیم. تاکنون انجام چنین جراحی روی چشم سابقه نداشته است و منحصر به کشور ماست.
 
مقاله محمدعلی جوادی به عنوان مقاله برتر در گروه بالینی جراحی پذیرفته شده و در مجله افتامولوژی آمریکا به چاپ رسیده است.
 
پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
دوشنبه, 11 دی,1391

منصوره عطائي

با عرض سلام و احترام ، يکي از اعضاي خانواده ام مدتي است دچار انسداد عروق پشت قرنيه گرديده که منجر به تورم قرنيه و تاري ديدشان شده و پزشکان عمل جراحي را صلاح نمي دانند و معتقدند براي ايشان به غير از کورتن تجويز کردن کار ديگري نمي توانند بکنند . خواهشمندم در صورت امکان راهنمايي بفرمائيد .

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه