تاریخ انتشار: شنبه 26 تیر 1395
سلول های بنیادی مهیای درمان سکته های قلبی

  سلول های بنیادی مهیای درمان سکته های قلبی

محققین دانشگاه بوفالو به تست کارایی استفاده از سلول های بنیادی اهدایی برای درمان بیماران مبتلا به نارسایی قلبی خواهند پرداخت.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، انستیتو ملی قلب، ریه و خون بودجه دو میلیون دلاری برای این مطالعه جانوری کاربردی اعطا کرده است. محققین امیدوارند که نتایج این مطالعه راه را برای آزمایشات انسانی مشابه هموار خواهد کرد و می تواند در نهایت به سلول درمانی بیماری های قلبی منجر شود.

در این مطالعه از سلول های بنیادی قلبی استفاده خواهد شد که از خود بیمار گرفته نمی شوند و از طریق کاتتر به بیمار منتقل می شوند و این امر موجب می شود که بیماری برای طیف بیشتری از بیمارانی که نیاز به درمان نارسایی قلبی شان دارند، مورد استفاده قرار گیرند. محققین دو نوع پلت فرم سلول های بنیادی را تست خواهند کرد و مزایای درمانی آن ها برای این  عارضه را مورد ارزیابی قرار خواهند داد. هر دو روش درمانی رشد سلول های قلبی بعد از حمله قلبی را تحریک خواهد کرد. سلول ها با استفاده از روش های کاتتری استاندارد و از طریق شریان های کرونری به جانور و بیمار منتقل خواهند شد. این روش نسبتا سادهد  سلول ها را به سراسر قلب منتقل خواهد کرد و سلول درمانی را بیش از گذشته در دسترس بیماران قرار خواهد داد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه