تاریخ انتشار: دوشنبه 11 دی 1391
راه‌اندازی خط تولید واکسنMMR پس از 18 ماه تعطیلی
رییس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی خبر داد:

  راه‌اندازی خط تولید واکسنMMR پس از 18 ماه تعطیلی

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به تعطیلی برخی خطوط تولید واکسن در این موسسه به علت عدم سرمایه‌گذاری در به روز کردن خطوط از راه‌اندازی مجدد خط تولید برخی واکسن‌ها خبر داد.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان دکتر قدکچی گفت: در خصوص برخی ادعاها مبنی بر تعطیلی بعضی خطوط تولید واکسن در این موسسه اظهار داشت: هر خط واکسنی که در حال تولید است احتیاج به روزآمد کردن سیستم و فرآیند تولید با سرمایه‌گذاری معقول دارد به همین دلیل تولید واکسن یک بحث حاکمیتی است؛ بنابراین هر زمان که کوتاهی در سرمایه‌گذاری ها در سالهای مختلف صورت گیرد طبیعتا تولید در سالهای بعد دچار اختلال خواهد شد. در این راستا خط تولید واکسن DTP (دیفتری، کزاز و سیاه‌سرفه) در موسسه به دلیل مشکلات موجود متوقف شده بود که هم اکنون این مشکلات برطرف شده است.

نیاز به 12 میلیون دز واکسن در سال

قدکچی با بیان نیاز کشور به این واکسن سالانه 12 میلیون دز است، تصریح کرد: با ظرفیت ایجاد شده پیش‌بینی می‌کنیم که با نصب دستگاه‌های جدید بتوان نیاز کل کشور را برطرف کرد.

راه‌اندازی خط تولید واکسن سرخک، سرخجه و اوریون پس از 18 ماه تعطیلی

وی افزود: خط تولید واکسن MMR (سرخک، سرخجه واوریون) نیز به دلیل عدم اصلاح فرآیندها و به روز کردن سیستم‌ها مدت 18 ماه تعطیل شده بود که از اوایل امسال دوباره راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایسنا ، رییس بزرگترین مرکز تولید واکسن در خاورمیانه ادامه داد: به هر حال موسسه رازی با توجه به سابقه فعالیت، سالهاست که واکسن و سرم تولید می‌کند و نیاز به حمایت جهت سرمایه‌گذاری و به روز رسانی سیستم‌های تولید دارد که طبیعتا با توجه به ارزش ملی فرآورده‌ها و هزینه‌های بسیار بالای آن علی‌رغم توجه بسیار زیاد وزارت جهاد کشاورزی، هنوز مشکل باقی است و این امر نیاز به کمک‌های ملی دارد تا درمقاطع حساس کشور دچار مشکل نشود.

قدکچی افزود: موسسه رازی، هم در حوزه دام و هم در حوزه انسانی به عنوان تامین کننده اصلی واکسن در کشور محسوب می‌شود و لذا بایستی بتواند در خصوص کمبودها پاسخگو باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه