تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 12 دی 1391
ثبت ۱۰ هزار سکته قلبی از ابتدای امسال
رئیس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت عنوان کرد:

  ثبت ۱۰ هزار سکته قلبی از ابتدای امسال

رئیس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت گفت: با اجرای سامانه ثبت سکته‌های قلبی در بیمارستان‌های کشور از اواخر سال گذشته تاکنون بیش از ۱۰ هزار سکته قلب ثبت شده است.
امتیاز: Article Rating

 

 به گزارش بنیان، طاهره سماوات در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت‌ودرمان فارس اظهار داشت: ما در وزارت بهداشت روی 3سطح پیشگیری اولیه، ثانویه و درمان کار می‌کنیم که در حوزه پیشگیری فشار خون، کم تحرکی، تغذیه نامناسب و مصرف دخانیات در بروز بیماری‌های قلبی و عروقی بسیار موثرند.
 
وی افزود: بر طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی اگر بتوانیم عوامل خطر مذکور را کنترل کرده و کاهش دهیم تا 80 درصد بیماری‌های قلبی عروقی دیابت و انواع سرطان‌ها کاهش می‌یابد.
 
رئیس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: سامانه ثبت سکته‌های قلبی از اواخر اسفند سال گذشته در بیمارستان‌های سراسر کشور به تدریج اجرا کردیم تا اطلاعات را جمع آوری کنیم و برای بهبود ارائه خدمات تبدیل به اطلاعات کنیم. طی این مدت بیش از 10 هزار سکته قلبی ثبت شده اگر چه اطلاعات کامل نیست و در برخی نقاط نواقص وجود دارد.
 
وی افزود: برای کارمندان دولت یک مجموعه آموزشی تهیه کردیم که با پیشنهاد به شورای عالی سلامت و تصویب آن، قرار شد آموزش پیشگیری از بیماری‌های قلبی جزو آموزش ضمن خدمت کارمندان دولت محسوب شود.
 
به گفته سماوات نکات لازم برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی در این جزوه آموزشی عنوان شده که به صورت مکتوب و مولتی مدیا در اختیار سازمان‌های دولتی قرار می‌گیرد.
 
وی تاکید کرد: پیش بینی می‌کنیم از ابتدای سال 92 حدود 4 تا 4.5 میلیون کارمند دولت زیر پوشش این آموزش قرار می‌گیرند.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه