تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 دی 1391
موفقیت داروی جدید بی خوابی در آزمایشات بالینی اولیه

  موفقیت داروی جدید بی خوابی در آزمایشات بالینی اولیه

یک داروی بی خوابی جدید که Suvorexant نام دارد در دوز های مختلف توانسته است درروز اول 13-5% و بعد از چهار هفته 8-5% کارایی داشته باشد که به نظر دانشمندان با توجه به معیار های علمی تعریف شده، تاثیر قابل توجهی است.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل از MedPage Today ، گروهی از محققین نتایج کاربرد داروی جدیدی را در مورد بی خوابی در مرحله  اولیه ی فاز بالینی ارائه داده اند.این دارو که Suvorexant نام دارد در دوز های مختلف توانسته است درروز اول13-5% و بعد از چهار هفته8-5% کارایی داشته باشد که به نظر دانشمندان  با توجه به معیار های علمی تعریف شده ، تاثیر قابل توجهی است.
در گسترش داروهای ضد بی خوابی معمول، تا کنون توجه بر روی گیرنده های Benzodiazepine  بوده است.شناسایی مسیر های اختصاصی تر درحیطه  نورو بیولوژی پتانسیلی جهت توسعه  استراتژی های جدید برای درمان بی خوابی ایجاد کرده است.مسیر پیام رسانی Orexin جایگزین مناسبی برای در مان بی خوابی به شمار می آید.این مولکول دارای گیرنده ای است که در بیداری نقش دارد.چندین داروی ضد گیرنده ی Orexin در تحقیقات برروی مدل ها ی حیوانی و افراد سالم ،توانسته اند باعث القای خواب شوند. در این مطالعه Suvorexant بر روی 254 بیمار از امریکا و ژاپن مورد استفاده قرار گرفته است. از جمله اثرات نا مطلوب این دارو می توان به خواب آلودگی، سر درد، سر گیجه و رویا های غیر عادی اشاره کرد.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه