تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 دی 1391
فراخوان اهدای وکتور به مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران

  فراخوان اهدای وکتور به مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران

هدف از راه اندازی بانک وکتور و میزبان در مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران ایجاد یک بانک وکتور غنی از وکتورها و میزبانهای مورد نیاز محققان داخلی می باشد تا در سریع ترین زمان ممکن و با قیمت کمتری نسبت به شرکتهای خارجی این وکتورها را در اختیار آنها قرار دهد.
امتیاز: Article Rating

 

 

به گزارش بنیان به نقل از روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیک ایران ، تکنولوژی DNA نوترکیب تحول شگرفی را در علم بیولوژی مولکولی بوجود آورده است. این تکنولوژی دستاوردهای عظیمی را در تمامی شاخه های  بیوتکنولوژی ( پزشکی، کشاورزی، صنعتی و ...)  و هر ساله میلیاردها دلار صرفه اقتصادی برای کشورهای غربی به دنبال دارد. بخش مهمی از پیشرفت ها در زمینه تکنولوژی DNA نوترکیب وابسته به مولکولی از جنس DNA به نام وکتور است که بدون آن تحقیقات در این زمینه عملا منتفی خواهد بود.
 
 دکتر سید ابوالحسن شاهزاده فاضلی در این خصوص گفت: در کشور ما بیش از یک دهه است که این تکنولوژی وارد شده است اما تا کنون هنوز به صورت جدی وارد مرحله تجاری سازی نشده است.
 
وی گفت: یکی از مشکلات اساسی در زمینه تحقیقات تکنولوژی DNA نوترکیب در کشورما عدم دسترسی سریع به وکتورها و میزبانهای مورد نیاز می باشد که این خود باعث کاهش سرعت این نوع تحقیقات و یا عدم انجام برخی از آنها می شود. با توجه به مشکلات ذکر شده وجود مرکزی که بتواند طیف وسیعی از وکتورها و میزبانهای مورد نیاز محققان داخل کشور در همه شاخه های بیوتکنولوژی را فراهم نماید، کاملا احساس می شود.
 
دکتر فاضلی افزود: هدف از راه اندازی بانک وکتور و میزبان در مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران ایجاد یک بانک وکتور غنی از وکتورها و میزبانهای مورد نیاز محققان داخلی می باشد تا در سریع ترین زمان ممکن و با قیمت کمتری نسبت به شرکتهای خارجی این وکتورها را در اختیار آنها قرار دهد. بنابراین این مرکز از اساتید، محققان و متخصصان دعوت می نماید تا در صورت دسترسی به وکتور یا میزبان، جهت اهداء به سایت مرکز به آدرسwww.ibrc.ir مراجعه نمایند.
گفتنی است جهت اهداء کنندگان از طرف مرکز تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه