تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 مرداد 1395
شناسایی زیر مجموعه ای از سلول های بنیادی که در درمان قلب های آسیب دیده خطر را به حداقل می رسانند

  شناسایی زیر مجموعه ای از سلول های بنیادی که در درمان قلب های آسیب دیده خطر را به حداقل می رسانند

محققین از یک مدل سازی ریاضی برای شبیه سازی انتقال سلول های بنیادی مزانشیمی به قلب آسیب دیده استفاده کرده اند و دریافتند که استفاده از زیر مجموعه ای از این سلول های بنیادی، خطرهای مربوط به این درمان را به حداقل می رساند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، این مطالعه جدید تکوین یک استراتژی جدید برای ترمیم و بازسازی عضله قلبی ارائه می دهد و می تواند سلول درمانی های مورد استفاده برای بیماران قلبی را بهبود ببخشد.

آمارها نشان می دهد که هر 43 ثانیه، یک نفر در آمریکا دچار حمله قلبی می شود و این امر موجب شده است که محققین بدنبار استراتژی های درمانی قلبی برای بازسازی عضلات قلبی باشند. از جمله این استراتژی های سلول درمانی و استفاده از سلول های بنیادی مزانشیمی انسانی است. مطالعات مختلف از مزایای معمولی و زودگذر این سلول های بنیادی در درمان بافت قلبی آسیب دیده خبر داده اند و اطلاعات محدودی هم در مورد عملکرد قلبی در دست است.

در مطالعه ای جدید محققین در مدرسه پزشکی مونت سینایی از یک مدل سازی ریاضی برای شبیه سازی برهمکنش های الکتریکی بین سلول های بنیادی و سلول های قلبی استفاده کرده اند تا بتوانند دیدگاه هایی را در مورد عوارض جانبی احتمالی مربوط به سلول درمانی و هم چنین ارائه روش های جدید برای کاهش خطر در این زمینه ارائه دهند. شبیه سازی کامپیوتری آن ها نشان می دهد که جمعیتی از سلول های بنیادی مزانشیمی انسانی اختلال در فعالیت الکتریکی در سطح بافت یا سطح تک سلول را به حداقل می رساند. با شناسایی مزایایی استفاده از این سلول ها، می تواند امنیت سلول درمانی ها برای بیمارانی که دچار حمله قلبی شده اند را افزایش داد. این پیشرفت می تواند منجر به مطالعات بالینی جدید و بهبود روش های درمانی در آینده برای بیماران قلبی شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه