تاریخ انتشار: پنجشنبه 21 مرداد 1395
بهبود شرایط بیماران بعد از استفاده از سلول درمانی برای زانوها

  بهبود شرایط بیماران بعد از استفاده از سلول درمانی برای زانوها

دکتر دنیس لاکس یک متخصص طب بازساختی در فلوریدا گزارش کرده است که بیماری که به دلیل مشکلات زانو، متحمل سلول درمانی شده بود اینک شرایط بهتری دارد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، دکتر لاکس می گوید که این درد در این بیمار به میزان زیادی کاهش یافته است و خود بیمار از بهبود شرایط عملکردیش(فعالیت های روزانه) خبر داده است. علاوه بر این ارزیابی های اشعه ایکس نشانه هایی از رشد مجدد غضروف را نشان داد.

در مطالعات جانوری که پیش از این انجام شده بود، محققین و دامپزشکان متخصص، اسب های مسابقه ای که دچار آسیب دیدگی شده و لنگ می زدند را مورد سلول درمانی قرار دادند و اینک این سلول درمانی در مورد این اسب ها جوابگو بوده است و آن ها اینک می توانند به صورت سریع تر بدوند. بعد از این موفقیت ها بود که آن ها رو به مطالعات انسانی آوردند و در مطالعات موردی که داشته اند توانسته اند با تزریق سلول های بنیادی به افرادی که دچار آسیب دیدگی ها زانو بودند(بویژه ورزشکاران)، شرایط آن ها را بهبود ببخشند. البته آن ها معتقدند موفقیت بیمار، تا حد زیادی به شرایط وی  و پاسخی که وی به سلول های بنیادی می دهد بستگی دارد و گاهی این سلول ها اثر درمانی مستقیمی ندارند و پاسخ های ثانویه ای را در بیماران القا می کنند، برای مثال در مورد زانو ممکن است این سلول ها به صورت ساختاری و آناتومیک شرایط را بهبود نبخشند اما می توانند درد را در بیماران کاهش دهند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه