تاریخ انتشار: جمعه 22 مرداد 1395
ثبت اختراعی در زمینه سلول های بنیادی برای درمان بیماری های کبدی

  ثبت اختراعی در زمینه سلول های بنیادی برای درمان بیماری های کبدی

روز گذشته یک کمپانی بیوتکنولوژی در کالیفرنیا، در دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری آمریکا، اختراعی را به ثبت رساند که روشی را برای تولید جمعیت های خالص اندودرم قطعی(definitive endoderm) که سلول های پیش ساز برای تولید سلول های کبدی و پانکراسی هستند ارائه می دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cells-news، در این مطالعه آن ها این سلول های پیش ساز را از سلول های بنیادی پرتوان انسانی تولید خواهند کرد. این ثبت اختراع بخشی کلیدی از برنامه بیماری کبدی متابولیکی ISCO است و به این کمپانی اجازه می دهد که مقادیر کافی از این سلول های پیش ساز را به صورت موثرتر و با هزینه کمتر تولید کنند. این کمپانی مجموعه ای از فن آوری های اختصاصی مربوط به تکوین درمان های بالقوع برای بیماری های لاعلاج با استفاده از سلول های بنیادی پارتنوژنتیک(hpSC) ارائه می دهد.

سلول های بنیادی پارتنوژنتیک انسانی، سلول های بنیادی پرتوان منحصربفردی هستند که احتمال کاهش هزینه های درمانی را فراهم آورده و همزمان از بحث های اخلاقی پیرامون استفاده از جنین های انسانی لقاح یافته دوری می کنند. در کنار این برنامه درمان کبدی این کمپانی، روش ثبت اختراع شده می تواند به عنوان مسیری برای تولید سلول های پانکراسی و اندوکرینی که می توانند در آینده برای درمان دیابت و سایر اختلالات متابولیک استفاده شوند، در نظر گرفته شود. در حال حاضر، ISCO بزرگ ترین مجموعه از سلول های بنیادی پارتنوژنتیک شامل رده های سلولی مطابق از نظر ایمنی( در مورد سلول های بنیادی پرتوان القایی) را ارائه می دهد که می تواند به طور بالقوه ای بحث های مربوط به رد پیوند را کاهش دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه