تاریخ انتشار: یکشنبه 17 دی 1391
روشی برای جداسازی سلول های بنیادی تمایزیافته از دیگر سلول های بنیادی

  روشی برای جداسازی سلول های بنیادی تمایزیافته از دیگر سلول های بنیادی

محققان دریافتند که سلول های بنیادی تمایزیافته می توانند به میزان قابل ملاحظه ای شارژ بیشتر در غشای بیرونی خود ذخیره کنند، این ویژگی می تواند به طور موثر برای شناسایی و جدا کردن آنها از سلول های تمایز نیافته مورد استفاده قرار گیرد.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از eurekalert.org،  هنگامی که یک سلول بنیادی جنینی در مرحله اول توسعه خود قرار دارد پتانسیل رشد به هر نوع سلولی در بدن را داراست که دانشمندان به این حالت تمایز نیافته گویند. در حال حاضر گروهی از محققان اسکاتلندی روشی را ارائه دادند که به سهولت می توان سلول های بنیادی جنینی تمایز نیافته را ازسلول های بنیادی در مراحل بعد که سرنوشت آنها تعیین شده است، تشخیص داد.
نتایج بررسی این محققان درمجله موسسه فیزیک آمریکا، Biomicrofluidics(AIP) منتشر شده است. محققان از یک میدان الکتریکی برای به جلو راندن سلول های بنیادی از طریق یک سیال از فرایندی به نام دی الکتروفورزیس (dielectrophoresis) استفاده کردند. آنها فرکانس ولتاژ مورد استفاده برای تولید میدان الکتریکی را تغییر داده و چگونگی حرکت سلول ها، پاسخی که توسط ویژگی های الکتریکی سلول تحت تاثیر قرارمی گیرد  را مورد مطالعه قراردادند. محققان دریافتند که سلول های بنیادی تمایزیافته می توانند به میزان قابل ملاحظه ای شارژ بیشتر در غشای بیرونی خود ذخیره کنند، این ویژگی می تواند به طور موثر برای شناسایی و جدا کردن آنها از سلول های تمایز نیافته مورد استفاده قرار گیرد. این محققان نوشتند که چین خوردن، تاشدن و نازک شدن غشاء سلول هنگام تمایز، ممکن است توضیح دهد که چرا در این مرحله سلول ها می توانند شارژ بیشتری ذخیره کنند. این روش جداسازی ممکن است در جدا کردن سلول ها برای تحقیقات پزشکی و درنهایت برای درمان بیماری هایی مانند پارکینسون مفید باشد.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه