تاریخ انتشار: پنجشنبه 04 شهریور 1395
بانداژ بازسازی کننده زخم های دیابتی را سریع تر بهبود می بخشد

  بانداژ بازسازی کننده زخم های دیابتی را سریع تر بهبود می بخشد

در برخی برهه های زندگی، 15 درصد بیماران دیابتی ممکن است دچار زخم های دردناک و صعب العلاج در پاهایشان شوند و آمار نشان می دهد که 24 درصد آن ها متاسفانه مجبور به قطع عضو می شوند، و در برخی مواد ممکن است یک زخم بی ضرر منجر به مرگ شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، تیمی از محققین دانشگاه Northwestern درمان جدیدی را برای این مشکل شدید و گاها کشنده مربوط به دیابت طراحی کرده اند. این درمان یک بانداژ بازسازی کننده است که از موادی جدید ساخته شده است که می تواند زخم های دیابتی را با سرعتی بیش از چهار برابر بانداژهای استاندارد بهبود ببخشد و هیچ گونه عوارض جانبی نیز ندارد.

این محققین یک ماده حساس به دما را طراحی کرده اندکه دارای ویژگی های آنتی اکسیدانی ذاتی برای مبارزه با التهاب است و می توان سلول های درمان کننده و پروتئین ها را با آن منتقل کرد. این محققین از این مواد برای آزادسازی آهسته پروتئین ها به محل زخم و تسریع توانایی ترمیمی آن ها با فراخواندن سلول های بنیادی به جایگاه زخم استفاده می کنند. این مواد موجب رگزایی در محل آسیب و بهبود جریان و گردش خون در محل می شود. این مواد حساس به دما به صورت مایع برای محل آسیب استفاده می شوند و با قرار گرفتن در معرض دمای بدن به صورت ژل در می آیند و این امر به آزادسازی آهسته پروتئین ها و فاکتورهای رشد کمک می کند. محققین براین باورند که خواص آنتی اکسیدانی ذاتی درون مواد می تواند استرس اکسیداتیو را نیز کاهش دهد و به ترمیم زخم کمک کند.

در واقع توانایی مواد برای تبدیل شدن قابل بازگشت از مایع به جامد طی تغییرات دمایی زخم را مراقبت می کند. بیماران اغلب مجبورند که بانداژهای پوشاننده زخم را عوض کنند که خود گاها منجر به زخم شدن بیشتر جایگاه آسیب می شود. اما استفاده از این ماده جدید بسیار راحت است و این ماده می تواند با توجه به شکل و ابعاد زخم بکار برده شود و می تواند با استفاده از محلول نمکی سرد شسته شود. در واقع این مواد به صورت یک بانداژ بازسازی کننده عمل می کنند که می توانند به درمان زخم ها از جمله زخم های دیابتی صعب العلاج مورد استفاده قرار گیرند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه