تاریخ انتشار: یکشنبه 17 دی 1391
"هورمون عشق"به بهبودی زنان پس از زایمان کمک می کند

  "هورمون عشق"به بهبودی زنان پس از زایمان کمک می کند

با توجه به دو مطالعه جدید انجام شده، درد مزمن پس از زایمان نادر است و تغییرات بیولوژیک پس از زایمان یک زن ممکن است از بروز درد پس از تولد نوزاد جلوگیری کند.
امتیاز: Article Rating

 

 

به گزارش بنیان به نقل ازmedical xpress ، در مطالعه اول، محققین بیش از 1200 زن را طی 36 ساعت پس از تولد نوزاد، مورد پرسش قرار دادند. فقط 1.8 درصد از زنانی که هنگام زایمان درد داشتند هنوزپس از شش ماه درد داشتند، و تنها 0.3 درصد هنوز بعد از یک سال درد داشتند . نتایج  این مطالعه، درمجله Anesthesiology منتشر شده است.
دکتر  James Eisenach ، پروفسور زنان و بیهوشی زنان در دانشگاه Wake Forest Baptist  گفت: "این مطالعه نشان می دهد، ممکن است یک مکانیسم محافظتی درزمان نزدیک زایمان فعال شود که از درد مزمن ناشی از آسیب فیزیکی جلوگیری کند.
او گفت: درمطالعه انجام شده دیگر درآزمایشگاه ، ما منابع این حفاظت طبیعی را به امید یافتن درمانی برای جلوگیری از دردهای مزمن ناشی ازدیگر تروما ها یا جراحی ها، شبیه به واکسن برای پیشگیری از بیماری های عفونی، مورد بررسی قرار دادیم.
تحقیقات انجام شده درموش نشان داد که افزایش غلظت اکسی توسین، که به "هورمون عشق" معروف است، درمغز و نخاع مادران هنگام زایمان ، آنها را دربرابر درد مزمن پس از تولد نوزاد حفظ می کند. البته محققان خاطر نشان کردند که نتایج حاصل از تحقیقات حیوانی همیشه قابل تعمیم به انسان نیست.
Eisenach گفت: "اکسی توسین در مغز برای ارتباط بین مادرو کودک، اعتماد، عشق و تعامل اجتماعی مهم است. "این نتایج نشان می دهد افزایش اکسی توسین نزدیک زمان زایمان ممکن است بهبود درد ناشی از زایمان را تسریع کند."
در سرمقاله همراه، دکتر Cynthia Wong از دانشگاه نورث وسترن در شیکاگو اشاره کرد که "هر دو مطالعه، اطلاعات جدید و مهمی را در جهت درک توسعه از درد مزمن پس از زایمان ارائه کرده اند."
Wong افزود: "درک اینکه آیا و چگونه دوران بارداری از زنان در برابر درد مزمن پس از زایمان محافظت می کند تنها برای زنان و فرزندان آنها مهم نیست بلکه ممکن است اهداف درمانی را برای پیشگیری ازدیگردرد های مزمن و درمان آن درآینده ارائه دهد. 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه