تاریخ انتشار: یکشنبه 17 دی 1391
انتخاب تکاملی ژنتیکی قوی در مقابل بعضی از اختلالات روانی وجود دارد

  انتخاب تکاملی ژنتیکی قوی در مقابل بعضی از اختلالات روانی وجود دارد

امتیاز: Article Rating

 

 

 
به گزارش بنیان به نقل از medical xpress، با توجه به یک مطالعه منتشر شده در مجله JAMA Psychiatry ، مکانیسم های تکاملی مختلفی به احتمال زیاد از تداوم اختلالات مختلف روانی حمایت می کند.
Robert A. Power، ازکینگزکالج لندن وهمکارانش فراوانی بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی، اوتیسم، اختلال دو قطبی، افسردگی، بی اشتهایی عصبی، یا سوء مصرف مواد را در مقابل خواهران و برادران سالم آنها و دیگر افراد جمعیت به منظور ارزیابی سطح انتخاب طبیعی درتغییرات ژنتیکی عامل این بیمای ها بررسی کردند. اطلاعات چند نسل از سوئدی ها ، 2.3 میلیون نفر بین سال های 1950-1970 بررسی شد.
محققان دریافتند که بیماران مبتلا به این بیماری ها به استثنای زنان مبتلا به افسردگی ، به طور قابل توجه کودکان کمتری (نرخ باروری 0.23-0.93) داشتند. کاهش باروری درمیان مردان بیشتر از زنان بود. باروری درخواهران بیماران مبتلا به اسکیزوفرنیا و اختلال دوقطبی به طور قابل توجهی افزایش یافته بود ، در حالی که برادران بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی و اوتیسم باروری پایین تری نشان دادند.. باروری به طور قابل توجهی در میان همه خواهر و برادرهای بیماران مبتلا به افسردگی و سوء مصرف مواد مخدر افزایش یافته بود.
نویسندگان گفتند: "نتایج ما نشان می دهد که انتخاب طبیعی قوی در برابر اسکیزوفرنی، اوتیسم، و بی اشتهایی عصبی وجود دارد و این تغییرات ممکن است توسط جهش های جدید و یا مکانیزم ناشناخته دیگرحفظ شود. آسیب پذیری به افسردگی، و شاید سوء مصرف مواد، ممکن است با انتخاب متعادل حفظ شده باشد که نشان دهنده نقش انواع شایع ژنتیکی در مسیرهای وابسته به ژن های دیگر و محیط است.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه