تاریخ انتشار: دوشنبه 18 دی 1391
استفاده از تکنولوژی سلول های بنیادی برای کنترل سلول های ایمنی
برای مقابله با بیماری ها صورت می گیرد؛

  استفاده از تکنولوژی سلول های بنیادی برای کنترل سلول های ایمنی

با استفاده از تکنولوژی سلول های بنیادی میتوان به بازسازی سلول های ایمنی بیماران دست پیدا کرد و تعداد زیادی از سلول های ایمنی که طول عمر مناسب داشته باشند و بتوانند اهداف اختصاصی خودشان را یعنی سلول های الوده به ویروس ایدز و سلول های سرطانی را شناسایی کنند ایجاد نمود.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان ، به استناد دو مقاله جداگانه چاپ شده در مجله cell stem cell  چاپ چهارم  ژانویه بدن انسان دارای سلولهای ایمنی برنامه ریزی شده برای مبارزه با سرطان و عفونت های ویروسی می باشد. اما اغلب آنهاطول عمر کوتاهی دارند و به تعداد کافی نیستند .با استفاده از تکنولوژی سلولهای بنیادی میتوان به بازسازی سلولهای ایمنی بیماران دست پیدا کرد و تعداد زیادی از سلولهای ایمنی که طول عمر مناسب داشته باشند و بتوانند اهداف اختصاصی خودشان را یعنی سلولهای الوده به ویروس ایدز و سلول های سرطانی را شناسایی کنند ایجاد نمود.

تکنینک های که دراین راستا به کار گرفته شده شامل به کار گرفتن عوامل شناخته شده برای تبدیل سلول های T بالغ و رشد کرده به سلول های بنیادی همه توان iPSCs  بود که تقریبا میتوانند به تمام سلولهای مختلف بدن تمایز پیدا کنند.سلولهای تازه ساخته شده به این روش جوان بوده و دارای پتانسیل رشد بالا و طول عمر زیاد می باشد در حالی که توانایی خود را برای هدف قرار دادن سلول های سرطانی و  آلوده به ویروس HIV حفظ کرده اند.این یافته ها نشان میدهد که دستکاری سلول هایT  با استفاده از تکنیک های iPSC برای توسعه درمانهای موثر ایمنی تراپی در آینده  می تواند مفید باشد.  

در مطالعه ای که گروهی از محققان از سلولهای T افراد آلوده به HIV استفاده کردند سلول های تمایز یافته که آنها تولید کردند طول عمر نامحدودی داشتند و دارای تلومرهای بلند در انتهای کروموزوم هایشان بودند که این سلول ها را از سال خوردگی محافظت میکرد .

دکتر  Hiromitsu Nakauchگفت : ما سیستمی را ایجاد کرده ایم که سلول های T جوان و فعال برای ایمنوتراپی در مقابل عفونت های ویرو سی یا سلولهای سرطانی فراهم می آورد.گام بعدی بررسی این موضوع این است که دریابیم آیا سلولهای تولید شده به این روش میتوانند به طور انتخابی سلول های تومور را  از بین ببرند وبه سلول های سالم آسیبی نرسانند .اگر چنین سلولهایی قابلیت گسترش داشته باشند ممکن است بتوان به طور مستقیم در بیماران کاربردی شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه