تاریخ انتشار: دوشنبه 15 شهریور 1395
رشد نانو ویروس ها در کشت های سلول روده ای انسان در آزمایشگاه

  رشد نانو ویروس ها در کشت های سلول روده ای انسان در آزمایشگاه

نانو ویروس های انسانی، دلیل ویروسی اصلی اسهال در جهان به شماری می آیند و مطالعه آن ها به دلیل عدم وجود راهی برای رشد آن ها در آزمایشگاه با مشکلات زیادی مواجه است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، دکتر آلبرت کاپیکیان برای اولین بار دریافت که نانو ویروس های دلیل اصلی اسهال های شدید هستند و اینک بعد از 40 سال محققین در کالج بیلور برای اولین توانسته اند این نانو ویروس ها را در کشت های آزمایشگاهی سلول های اپی تلیال رده ای انسان رشد دهند. این امر موفقیت بزرگ در مطالعه ویروس های معده ای روده ای انسان محسوب می شود زیرا می تواند سیستمی را برای کشت سوش های مختلف نانو ویروس ها فراهم آورد و به تکوین رویکردهای مختلف برای مهار و درمان عفونت های ویروسی کمک کند.

مطالعات نشان داده است که این نانو ویروس ها در کشت های آزمایشگاهی متداول قادر به رشد نیستند و نانو ویروس های انسانی تنها انسان و نانو ویروس های موشی تنها در موش ایجاد عفونت و بیماری می کنند. ایده محققین کالج بیلور این بود که آن ها به این دلیل موفق به رشد نانو ویروس های نمی شوند که سلول مناسب برای این کار را استفاده نکرده اند. مطالعه بیشتر نشان داد که عفونت نانو ویروسی در سلول های روده ای به نام انتروسیت ها مشاهده می شود و سلول های انتروسیت انسانی زمانی که در محیط کشت قرار می گیرند به سرعت می میرند. آن ها در ادامه شرایط کشت جدید و جالبی را برای انتروسیت ها فراهم کردند که اصطلاحا انتروئید نام دارد و از سلول های بنیادی روده ای بالغ مشتق از بیماران ساخته شده است. محققین براین باورند که نانو ویروس ها در این انتروئیدها قادر به رشد هستند. در حال حاضر محققین توانسته اند این سیستم کشت انتروئیدی را با استفاه از رتروویروس ها تست کنند. محققین در صدد هستند علاوه بر ایجاد محیط فیزیکی مناسب برای کشت این نانوویروس ها، ترکیبات غذایی و آنزیمی لازم برای کشت آن ها مانند آنزیم های پانکراسی را نیز فراهم کنند. این اولین بار است که کشت های اپی تلیالی روده ای انسانی برای کشت عامل های غیر قابل کشت استفاده می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه