تاریخ انتشار: دوشنبه 18 دی 1391
کوچک کردن معده راه حلی دیگر برای دیابت

  کوچک کردن معده راه حلی دیگر برای دیابت

پزشکان معتقدندجراحی Gastric Bypass یا کوچک کردن معده برای کاهش وزن آخرین و احتمالا موثرترین درمان برای برخی افراد مبتلا به دیابت نوع دو می باشد.
امتیاز: Article Rating

 

بیش از پنجاه سال از پیشنهاد پزشکان برای درمان دیابت از طریق کوچک کردن معده جهت کاهش وزن می گذرد. پزشکان معتقدندجراحی Gastric Bypass یا کوچک کردن معده برای کاهش وزن آخرین و احتمالا موثرترین درمان برای برخی افراد مبتلا به دیابت نوع دو می باشد.
دیابت نوع دو زمانی بوجود می آید که بدن به انسولین که به ورود گلوکز به داخل سلول جهت تامین انرژی کمک می کند، مقاوم شود. تغییر در نحوه زندگی مانند کاهش 10-5 در صدی وزن بدن و ورزش مداوم اولین درمان پیشنهادی به شمار می آید. برای بسیاری از افراد این گونه زندگی کردن دشوار است بنابراین تزریق انسولین درمان دیگری محسوب می شود. در جراحی Gastric Bypass قسمت کوچکی از معده مستقیما به روده کوچک متصل می شود در این صورت نه تنها مقدار غذای مصرفی فرد کاهش می یابد بلکه هورمون های سیستم گوارش نیز تغییر می یابند.زمانی که غذاوارد قسمت میانی یا انتهایی روده می شود هورمونی به نام GLP1 و برخی هورمونهای دیگر که باعث توقف خوردن می شوند ، ترشح می شوند. تاثیر جراحی در کاهش وزن به زودی حتی قبل از ترک بیمارستان توسط بیمار مشاهده می شود. از همه مهمتر کاهش قابل توجهی در سطح قند خون نیز اتفاق می افتد. به طوری که استفاده از دارو های خوراکی و انسولین در بسیاری از موارد متوقف می شود. در حالی که سایر جراحی های انجام شده به منظور کاهش وزن این تاثیر را ندارند.
از جمله اثرات جانبی این نوع جراحی می توان به درد های شکمی و اسهال  بعد از خوردن غذا های سرشار از کربو هیدرات اشاره کرد که کاربرد آن را در افراد دیابتی محدود می کند.این درمان در افراد دیابتی نوع یک موثر نیست.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه