تاریخ انتشار: شنبه 20 شهریور 1395
روشی جدید برای درمان موفقیت آمیز سرطان

  روشی جدید برای درمان موفقیت آمیز سرطان

یک رژیم درمانی جدید می تواند به بیماران مبتلا به سرطان خون کمک کند که برای مدت طولانی تری رها از بیماری زندگی کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، محققین دانشگاه فلوریدا دریافته اند که دوز پایین دارویی به نام لنالیدومید(lenalidomide) می تواند بعد از پیوند مغز استخوان مانع از عود مجدد بیماری شود. در واقع بیمارانی که این دارو را مصرف می کنند، در مقایسه با سایر بیماران می توانند مدت بیشتری زنده بمانند.

مولتیپل میلوما زمانی اتفاق می افتد که تولید بیش از حد سلول های خونی منجر به تومورهایی در مغز استخوان می شود. در حال حاضر پیوند مغز استخوان که با یک درمان دارویی دنبال می شود، یک درمان موثر برای این بیماری بوده است اما متاسفانه داروهایی که در حال حاضر استفاده می شوند بسیار سمی بوده و برای طولانی مدت نمی توان از آن ها استفاده کرد. لنالیدومید دارویی مورد تایید FDA است که نسبتا به میزان کمتری سمی است و معمولا زمانی استفاده می شود که میلوما بعد از یک دور بهبودی مجددا عود می کند. این دارو که به صورت قرص های خوراکی استفاده می شود، اثرات ضد سرطانی اش را به طرق مختلف بر جای می گذارد که یکی از آن ها ممانعت از تشکیل عروق و جلوگیری از تغذیه تومورها است.

در این مطالعه جدید، محققین مطالعه ای را روی 71 بیمار انجام دادند و ابتدا آن ها را تحت تیمار با سلول های بنیادی قرار داده و سپس آن ها را با دوز پایین لنالیدومید تیمار کردند. بیمارانی که با این دارو تست شدند برای مدت زمان طولانی تری عاری از بیماری بودند. در واقع به نظر می رسد این رژیم درمانی نه تنها روند پیشرفت بیماری را آهسته می کند بلکه موجب افزایش طول عمر بیماران نیز می شود. در زمان آنالیز داده های مربوط به این مطالعه، 85 درصد بیمارانی که این دارو را دریافت کردند زنده مانده بودند و این در حالی است که نرخ بقا در روش های مرسوم حدود 70 درصد است. از آن جایی که هدف اولیه این چنین درمان هایی افزایش نرخ بقا است به نظر می رسد که این مطالعه حداقل در رسیدن به این هدف موفق بوده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه