تاریخ انتشار: دوشنبه 22 شهریور 1395
نگرانی های اخلاقی پیرامون پژوهش روی جنین های انسان-حیوان

  نگرانی های اخلاقی پیرامون پژوهش روی جنین های انسان-حیوان

یک چارچوب اخلاقی زیستی جدید برای نشان دادن نگرانی های پیرامون پژوهش های انقلابی روی جنین های انسان-حیوان اخیرا منتشر شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، جنین های انسان-حیوان که آن ها را تحت عنوان کایمراها می شناسیم می تواند زمانی که سلول های بنیادی انسانی به جنین های جانوری پیوند می شوند، تولید شوند. با ساخت این نوع از جنین ها، محققین پتانسیل این را خواهند داشت که اندام های انسانی را در جانوران بزرگ مانند خوک و گوسفند رشد دهند تا کمبود اندام های انسانی در دسترس برای پیوند را مرتفع سازند. این نوع پژوهش ها می تواند به مطالعه دلایل بیماری های انسانی کمک کند اما استفاده از سلول های انسانی در این گونه مطالعات با چالش ها و مخالفت هایی همراه است.

در سپتامبر گذشته انستیتو ملی سلامت(NIH) توقف تحمیل شده ای را برای سرمایه گذاری روی مطالعاتی از این دست که با نگرانی های اخلاقی همراه است اعمال کرد. سپس در اوایل آگوست، بعد از یک دوره 30 روز بحث و مجادله بین قانون گذاران مجددا این منع قانونی را برداشت.

اخیرا دکتر انسو هیون یک محقق در دانشگاه Case Western Reserve، اغلب(نه همه) نگرانی های موجود در مورد این مطالعات را مورد بررسی کرده است و بیان داشته است که می توان این برخی از موانع و نگرانی های موجود را به صورت منطقی حل کرد. در واقع وی براین باور است که می توان اولویت را در رفاه و امنیت جانوران قرار داد و در کنار آن  نیاز انسان به پیوند اعضا را نیز مرتفع ساخت. در حالی که برخی از محققین و اخلاق شناسان نگران تکوین جانورانی با اندام های انسانی(به ویژه در مورد سیستم عصبی) هستند، دکتر هیون براین باور است که در مورد برخی از آن ها بزرگنمایی زیادی صورت گرفته است و مبالغه شده است. به هر حال در گزارشی که وی ارائه کرده است براین باور است که این موجودات تراریخته می توانند به آینده پزشکی و طب بازساختی کمک کنند و این در حالی است که رعایت اصول اخلاقی برای رفاه جانوران باید در اولیت قرار گیرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه